در نشست آمادگی و مقابله با وقوع سیلاب شهر تهران عنوان شد؛
تابناک تهران- نشست"آمادگی و مقابله با وقوع سیلاب در شهر تهران" با حضور رئیس مدیریت بحران کشور، رئیس مدیریت بحران تهران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مدیران بحران استان با محوریت ایجاد سامانه هشدار سیل و طرح کاهش خطرپذیری سیلاب تهران برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۳۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶ 03 November 2015
به گزارش خبرنگار تابناک تهران؛ جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران با حضور مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران؛ اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، احمد صادقی رئیس سازمان مدیریت بحران تهران، هادی رحمتی مدیرکل بحران استانداری تهران، علی اکبر پرورش رئیس آب و فاضلاب استان تهران، علی بیت اللهی دبیر کارگروه زلزله و جمعی از مدیران بحران و اعضای کارگروه سیلاب برگزار شد.

برررسی طرح کاهش خطرپذیری سیلاب تهران/نصب سامانه هشدار سیل
نجار پیش از این درباره این جلسه گفته بود: این جلسه پیرو نامه سازمان هواشناسی و پیش بینی احتمال آغاز زود هنگام بارش و افزایش میزان بارندگی در آبان و آذرماه سال جاری برگزار می شود.

نجار همچنین گفت: محور اصلی این نشست"آمادگی و مقابله با وقوع سیلاب در شهر تهران" است که در آن سازمان هواشناسی، کارگروه سیل و شریانهای حیاتی به ارائه گزارش می پردازند. بررسی میزان آمادگی کارگروه های شهر تهران در زمینه اجرای طرح مقابله با سیلاب شهر تهران از دیگر موارد مطرح شده در این نشست خواهد بود.

در ابتدای این جلسه که هم اکنون در حال برگزاری است رئیس پژوهشکده هواشناسی گزارشی از هوای کشور، تغییرات اقلیمی، ال نینو، و پیش بینی هوای کشور در فصول پائیز و زمستان ارائه کرد.

برررسی طرح کاهش خطرپذیری سیلاب تهران/نصب سامانه هشدار سیل

وی گفت: پیش بینی سیل برای طولانی مدت در کشور مبنای علمی ندارد اما به سامانه هشدار سیل نیازمندیم.

دبیر کارگروه سیل هم در این جلسه گفت:  33 میلیمتر بارندگی در تهران داشتیم که نسبت به سال گذشته40 درصد افزایش داشته است.

پس از آن معاون کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران تهران به تشریح اقدامات این سازمان درخصوص طرح جامع کاهش خطرپذیری سیلاب شهر تهران پرداخت.

 احمد صادقی رئیس سازمان مدیریت بحران تهران هم در این نشست گفت: سیل تهران از زلزله احتمالی مخاطره انگیز تر است. کارگاه آموزش همگانی و اطلاع رسانی ما باید در بحث سیل فعال باشد و سناریوهایی که برای مقابله استفاده می کنیم باید بر اساس بدترین شرایط نوشته شود.

وی پیشنهاد کرد: مانور دور میزی برای ارزیابی کارگروه های تخصصی در بحث سیلاب تا دو هفته اینده برگزار شود. همچنین با همکاری دبیرخانه ای تفاهم نامه در خصوص اجرای طرح جامع سیلاب امضا کنیم چراکه بحث سیلاب را نمی توان تنها به مدیریت شهری سپرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار