مدیر جهاد کشاورزی نوشهر از صدور گواهی بهداشتی برای صادرات 13332 تن محصولات کشاورزی از بندر نوشهر به خارج از کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹ 27 October 2015

به گزارش تابناک مازندران محمدرضا رضوی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار در شهرستان ساری، گفت: طی شش ماهه نخست امسال گواهی بهداشتی برای صادرات 13 هزار و 332 تن محصولات کشاورزی شامل کیوی، بذر چمن، کلم بروکلی، پیاز خوراکی، میوه خشک، سیب‌زمینی و 17 هزار و 672 اصله گل و گیاه زینتی از بندر نوشهر به خارج از کشور صادر شد.

وی افزود: 153 هزار و 72 تن گندم و ارزن خوراکی، 101 هزار و 966 تن جو و ذرت دامی و 62 هزار و 39 مترمکعب چوب طی این مدت از بندر نوشهر ترخیص شد، همچنین در شش ماهه گذشته در این بندر، عملیات ترانزیت کالا صورت نگرفته است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از توزیع بیش از 650 هزار لیتر سوخت نفت‌گاز بین کشاورزان نوشهری خبر داد.

رضوی‌زاده ادامه داد: واحد‌های مرغ‌داری این شهرستان یکی از مصرف‌کنندگان عمده سوخت بخش کشاورزی هستند که براساس قانون و جداول توزیع سوخت بر حسب میزان تولید و سالن‌های مرغ‌د‌اری و سهمیه سالانه با ثبت‌نام در سامانه تجارت آسان و تایید جهاد کشاورزی برای دریافت سوخت به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی معرفی می‌شوند.

وی اضافه کرد: تاکنون 50 درصد واحدهای تولیدی بخش کشاورزی به‌ویژه مرغ‌داری‌ها دوگانه‌سوز شدند تا در مواقع بروز بحران‌های جوی مشکلی به‌وجود نیاید.

مدیر جهاد کشاورزی نوشهر از تولیدکنندگان نوشهری خواست با توجه به فرارسیدن فصل سرما، هرچه سریع‌تر نسبت به دوگانه‌سوز کردن واحدهای تولیدی خود اقدام کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار