رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اثر حوادث چهارشنبه‌سوری ۱۶۱ نفر در استان مصدوم شدند که حال شش نفر وخیم است.
کد خبر: ۱۱۵۸۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳ 13 March 2024

به گزارش تابناک کردستان، حسین جعفری در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اثر حوادث چهارشنبه‌سوری سال جاری از ساعت ۸:۰۰ تا ۲۴:۰۰ روز سه‌شنبه بیست‌ودوم اسفند، در مجموع به ۱۶۱ نفر از مصدومان در استان کردستان، خدمات فوریتی و درمانی ارائه شده است.

وی افزود: ۷۴ نفر این مصدومان در سنندج، ۱۴ نفر در سقز، ۲۹ نفر در قروه، ۱۰ نفر در بیجار، سه نفر در بانه، ۱۰ نفر در کامیاران، ۱۳ نفر در دیواندره و هشت نفر در دهگلان بودند و در شهر‌های مریوان و سروآباد مصدومیتی به ثبت نرسیده است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان، ۳۰ نفر از مصدومان ناشی از حوادث چهارشنبه‌سوری در استان را زن و ۱۳۱ نفر را مرد اعلام کرد و ادامه داد: ۶۱ درصد افراد مصدوم زیر ۱۸ سال و ۴۹ درصد نیز بالای ۱۸ سال بودند.

جعفری در مورد نوع آسیب‌ها تصریح کرد: ۳۴ مورد آسیب چشمی، ۹۹ نفر سوختگی و ۲۸ نفر نیز سایر مصدومیت‌ها را داشتند.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت شش نفر از سوختگی‌ها وخیم است که سه نفر در بخش ویژه بیمارستان کوثر و سه نفر هم در بخش ویژه بیمارستان امام خمینی (ره) دیواندره تحت درمان هستند و یک نفر هم در بخش ویژه بیمارستان شهید بهشتی قروه با آسیب شدید چشم (با خطر تخلیه چشم) به ثبت رسیده است و سایر مصدومان یا به صورت سرپایی درمان شدند یا بستری موقت هستند.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار