هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال امروز سه شنبه ۲۸ آذر و با انجام ۶ دیدار به پایان رسید و دو تیم استقلال تهران و سپاهان اصفهان با برتری پر گل مقابل حریفان به رقابت خود برای صدرنشینی ادامه دادند و پرسپولیس با توقف برابر استقلال خوزستان، از جمع مدعیان فاصله گرفت.
کد خبر: ۱۱۴۴۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰ 20 December 2023

درشرایطی که سپاهان با برد پرگل برابر هوادار صدر جدول را به خود اختصاص داده بود، شاگردان جواد نکونام در دیدار برابر نساجی جشنواره گل به راه انداختند و به شادی کوتاه تیم اصفهانی پایان دادند.

هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال روز سه شنبه ۲۸ آذر و با انجام ۶ دیدار به پایان رسید و دو تیم استقلال تهران و سپاهان اصفهان با برتری پر گل مقابل حریفان به رقابت خود برای صدرنشینی ادامه دادند و پرسپولیس با توقف برابر استقلال خوزستان، از جمع مدعیان فاصله گرفت.

پیروزی به موقع تراکتور

تیم فوتبال تراکتور روز دوشنبه ۲۷ آذر در ورزشگاه یادگار امام تبریز میزبان پیکان بود و موفق شد با دو گل مهدی عبدی که به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده بود موفق شد حریف خود را شکست دهد و به رده سوم جدول صعود کند. در این دیدار صفا هادی از زمین اخراج شد و سعید کریم آذر و شجاع خلیل زاده از داور بازی کارت زرد دریافت کردند که این دو بازیکن ۴ اخطاره شدند و دیدار هفته آینده برابر ملوان را از دست دادند.

تیمی جلودار سپاهان نیست

تیم‌های هوادار و سپاهان روز سه شنبه ۲۸ آذر در ورزشگاه دستگردی تهران رو در روی هم قرار گرفتند که شاگردان مورایس با ارائه یک نمایش بی نقص توانستند حریف خود را با نتیجه پر گل ۵ بر صفر شکست دهند و کماکان به کورس خود با استقلال تهران برای صدرنشینی ادامه می‌دهند.

رامین رضائیان مانند چند دیدار اخیر سپاهان، ستاره تیمش بود و یک گل به ثمر رساند و پایه گذار یک گل دیگر برای این تیم بود. رضا اسدی در این دیدار یک گل و شهریار مغانلو دو گل دیگر سپاهان را وارد دروازه هوادار کردند و هر دو با ۸ گل زده به عنوان بهترین گلزن لیگ تا پایان هفته سیزدهم شناخته می‌شوند.

سپاهان با این پیروزی ۲۷ امتیازی شد و با یک بازی کمتر نسبت به استقلال در رده دوم باقی ماند.

پرسپولیس به قعرنشین نباخت!

در روزی که پرسپولیس برای عقب نماندن از رقبای خود نیاز به پیروزی برابر استقلال خوزستان قعرنشین داشت، شاگردان گل محمدی در ابتدای هر دو نیمه غافل شدند و با دریافت دو گل دو بار از حریف خود عقب افتادند و سپس با پنالتی کنعانی زادگان و گلزنی نبیل باهویی بازی را به تساوی کشاندند تا از شکست برابر این تیم فرار کنند.

تنها نکته مثبت این بازی برای پرسپولیس گلزنی نبیل باهویی بود که پس از چندین ماه بالاخره توانست برای تیم خود گلزنی کند. پرسپولیس با این تساوی شانس رسیدن به رده سوم را از دست داد و در مکان پنجم جدول باقی ماند.

قدرت نمایی استقلال در آزادی

جدال دو یار قدیمی به سود جواد نکونام به پایان رسید. تیم‌های استقلال و نساجی در حالی شامگاه سه شنبه ۲۸ آذر رو در روی هم قرار گرفتند که شاگردان نکونام توانستند با ۴ گل میهمان خود را بدرقه و سرمربی خود را در مقابل سید مهدی رحمتی رو سفید کنند.

با این شکست نساجی در مکان پانزدهم جدول باقی ماند و استقلال هم با یک بازی بیشتر نسبت به سپاهان جای خود را در صدرجدول محکم کرد. آرمین سهرابیان، آرمان رمضانی و ابوالفضل جلالی در این بازی موفق شدند برای استقلال گلزنی کنند گل دوم این تیم توسط جانملکی به اشتباه وارد دروازه نساجی شد تا این مدافع شب تلخ‌تری را نسبت به سایر هم تیمی‌های خود تجربه کند.

سایر دیدارهای هفته سیزدهم به شرح زیر است:

* مس رفسنجان یک - ملوان ۴
* شمس آذر صفر - صنعت نفت آبادان صفر
* آلومینیوم صفر - گل گهر صفر
* فولاد صفر - ذوب آهن صفر

بهترین گلزنان تا پایان هفته سیزدهم:

* رضا اسدی و شهریار مغانلو (هر دو سپاهان) ۸ گل
* مهدی عبدی (تراکتور)، پوریا سرآبادانی (شمس آذر) و رضا جعفری (ملوان) ۵ گل

جدول رده بندی لیگ بیست و سوم تا پایان هفته سیزدهم

گزارش هفته سیزدهم لیگ برتر؛ روز سیاه پرسپولیس برابر قعرنشین

مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار