کد خبر: ۱۱۴۰۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶ 28 November 2023

به گزارش تابناک مازندران ، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران در ششمین نشست کارگروه اقتصادی،اشتغال و سرمایه گذاری استان عنوان کرد؛
عملکرد مازندران در بازار سرمایه ۳۰۰۰ میلیارد تومان است
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران سرجمع و میزان سرمایه گذاری و عملکرد استان را در بازار بورس سه هزار میلیارد تومان اعلام کرد.
بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران دکتر فتح الله پور شامگاه دوشنبه در ششمین جلسه کارگروه اقتصادی،و سرمایه گذاری استان که با حضور دکتر خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی برگزار شد با بیان این که کشاورزی بیشترین سهم را در اشتغال و اقتصاد استان دارد، رشد اقتصادی استان را در سال قبل ۴.۱ درصد اعلام کرد.
وی ایجاد ستاد عالی رشد اقتصادی استان را از جمله اقدامات بیان کرد و گفت: میزان عملکرد استان در بورس سه هزار میلیارد تومان بوده است.
وی با عنوان این که سرجمع سرمایه گذاری استان در سال قبل ۸۳ هزار میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: منابع باید به سمت پروژه‌هایی برود که بیشترین ارزش افزوده را ایجاد می‌کنند.
دبیر کار گروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان پیشرفت آرمانی و عادلانه اقتصاد و توسعه را از اهداف برنامه توسعه هفتم بیان کرد و گفت: ۱۲۹ متغیر در رشد اقتصادی استان شناسایی شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با بیان این که برای تحقق رشد اقتصادی در استان ۱۲۷ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری هدفگذاری شده است، افزود: ۶۵ هزار میلیارد تومان از طریق تسهیلات بانکی برنامه ریزی شده است.
وی گفت: میزان ارزش افزوده استان در سال جاری ۶۱۷ هزار میلیارد تومان هدفگذاری شده است.
وی عملکرد صادرات استان در سال گذشته ۲۷۶ میلیون دلار بیان کرد و گفت: این میزان در سال جاری ۷۰۰ میلیارد دلار پیش‌بینی شده است.
رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی مازندران تبصره ۱۸ را یکی از ظرفیت‌های توسعه برشمرد و گفت یکی از الزامات برای تحقق رشد اقتصادی تأمین منابع به شمار می‌رود و یکی از منابع مالی تسهیلات نیز محسوب می‌شود و باید اختیار استان‌ها بیشتر شود.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار