کد خبر: ۱۱۳۵۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴ 03 November 2023

به گزارش تابناک مازندران ، مدیر جهاد کشاورزی آمل از پیش‌بینی تولید ۸۶ هزار تن شلتوک برنج از ۳۲ هزار هکتار نشاء مجدد و پرورش رتون این شهرستان خبر داد.

بر اساس گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آمل، مهرداد فولاد گفت: کشاورزان آملی ۳۲ هزار هکتار از شالیزارهای این شهرستان را به نشاء مجدد و پرورش رتون (نوج) تخصیص دادند که از این میزان، ۱۷ هزار و یکصد هکتار به نشاء دوباره و ۱۵ هزار و دویست هکتار نیز به پرورش رتون اختصاص یافت.

مدیر جهاد کشاورزی آمل در ادامه گفت: تا کنون، حدود ۶۰ درصد اراضی پرورش رتون و ۴۰ درصد اراضی دوباره‌نشاء برداشت شده و محصول تولیدی روانه شالی‌کوبی‌ها شده است و پیش‌بینی می‌شود با پایان یافتن مرحله برداشت این اراضی، حدود ۸۶ هزار تن شلتوک از شالیزارها برداشت شود.

فولاد ادامه داد: شهرستان آمل با سطح ۴۰ هزار و ۲۲۰ هکتار کشت برنج، از نظر سطح رتبه دوم و از نظر تولید رتبه اول را در سطح استان مازندران دارا می‌باشد.

این مقام مسپول در پایان گفت: با توجه به اینکه کشت برنج اولویت اول زراعی شهرستان آمل می‌باشد، تمام تلاش ستاد مدیریت و کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها با همراهی محققین معین موسسات تحقیقاتی در انتقال جدیدترین یافته‌های علمی در دست‌یافتن به حداکثر بهره‌وری در کشت این محصول استراتژیک است. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار