مصوبات سفر روحانی به مازندران جای خالی طرح های گردشگری به چشم می‎خورد و رقم نازل ارزش این مصوبات جای تعجب دارد.
کد خبر: ۱۱۲۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱ 15 October 2015

به گزارش تابناک مازندران، در سفر رئيس جمهور به مازندران 45 طرح با اعتباری بالغ بر 990 ميليارد تومان مصوب شد كه 6 طرح در حوزه عمران شهری، 6 طرح در حوزه كشاورزی، هشت طرح در حوزه بهداشت و درمان، هشت طرح در حوره منابع آب، سه طرح علمی و فرهنگی، 10 طرح در زمينه حمل و نقل و چهار طرح در حوزه ورزش است نظر دولت را به خود جلب کرد.
از اين تعداد طرح 6 پروژه در حوزه عمران شهری است كه شامل تكميل نيروگاههای زباله سوز نوشهر و ساری، فاضلاب شهرهای بابل و بابلسر، نوشهر و چالوس است.
6 طرح مصوب مربوط به حوزه كشاورزی است كه مطالعه و احيای 700 مورد آب بند در سطح استان، ايجاد تاسيسات پشتيبانی پرورش ماهی در قفس و توسعه باغات ديم در اراضی شيبدار استان، تكميل ساختمان شبكه آبياری و زهكشی فرعی البرز، تجهيز و نوسازی اراضی زير سدهای مخزنی و بندهای انحرافی مستقل و شاليزاری همچنین طرح احيا و توسعه جنگل های مخروبه استان را شامل می شود.
هشت طرح نيز در حوزه بهداشت و درمان مصوب شده است كه احداث بيمارستان 217 تختخوابي بهشهر، بيمارستان 273 تخته رازی قائمشهر، احداث و تجهيز ساختمان دانشكده دندانپزشكی دانشگاه علوم پزشكی ساری و احداث و تجهيز ساختمان دانشكده دندانپزشكی دانشگاه علوم پزشكی بابل، خريد مركز آموزشي بوعلی سينا، تكميل مركز جامع سرطان ساری، بيمارستان جايگزين شهرستان نور و تكميل بيمارستان 222 تخته امام خمينی تنكابن از جمله اين طرحها است.
در حوزه منابع آب نيز هشت طرح در نظر گرفته شده است كه آبرسانی به شهرهای رامسر، كتالم، و سادات محله، تكميل ساختمان سد البرز، آبرسانی به ساری از منابع آب سطحی، فاز دوم آبرسانی به شهرهای گروه الف، تكميل ساختمان سد گلورد، تكميل شبكه آبياري و زهكشي سد گلورد و البرز، آبرساني به تنكابن و خرم آباد از جمله اين طرحها است.
سه طرح فرهنگی و آموزشی نيز در اين سفر مصوب شده كه تكميل تالار مركزی شهرستان ساری، تكميل دانشكده علوم زراعی و فاز دوم علوم پايه دانشگاه علوم كشاورزی ساری و توسعه خوابگاه دختران دانشگاه مازندران از جمله طرح های اين سفر است.
بخش اعظمی از اعتبارات سفر كاروان تدبير و اميد به حوزه راهها و حمل و نقل اختصاص يافته كه در اين بخش 10 طرح تصويب شده است احداث باند دوم جاده نكا به نيروگاه و بهشهر به اميرآباد، كنارگذرهای ساری ، بابل، چالوس و نوشهر، كنارگذرهای هچيرود، نشتارود، سلمانشهر، كلارآباد، عباس آباد و شيرود، باند دوم قائمشهر كياكلا و بهمنير، بهسازی جاده قديم آمل بابل به طول 10 كيلومتر، فاز اول محور ساری تاكام، احداث بزرگراه ساری خزرآباد و آمل و فريدونكنار، احداث و بهسازی ايستگاه های راه آهن ساری و قائمشهر، احداث 10 گذرگاه غيرهمسطح و نوسازی خطوط، بهسازی محور شيرگاه به بابل به طول 30 كيلومتر، از جمله اين طرحها است.
آخرين بخش كه به آن توجه شده حوزه ورزش است كه چهار طرح ورزشی مصوب شده است سالن ورزشی 6 هزار نفری ساری، استاديوم 3 هزار نفری قائمشهر، سالن كشتي جويبار و سالن ورزشی بانوان بهمنير بابلسر از طرح های مصوب سفر است.
در حالی که برخی ارزش ریالی مصوبات سفر روحانی را با اعتبارات شهرداری ساری مقایسه میکنند، در مصوبات سفر دولت به مازندران جای خالی طرح های گردشگری به چشم می‎خورد و رقم نازل ارزش این مصوبات همچنین لحاظ نشدن مصوبه و پروژه برای برخی شهرستانها جای تعجب دارد.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار