مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از اجرای طرح بصیرت عاشورایی، ولایت علوی و مسابقات قرآن از ابتدای ماه محرم در 300 بقعه متبرکه مازندران خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱ 14 October 2015


به گزارش تابناک مازندران از ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده صبح امروز در نشست خبری طرح بصیرت عاشورایی به مناسبت ماه محرم و صفر، اظهار داشت: طرح بصیرت عاشورایی از ابتدای ماه محرم توسط اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص مازندران آغاز می‌شود.
وی افزود: مکتب سرخ عاشورا و باورهای عمیق مردم در رثای سالار شهیدان از طریق طرح بصیرت عاشورایی گام برمی‌داریم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه بصیرت عاشورایی از برنامه‌های اصلی و رکنی اوقاف و امور خیریه استان در سال است، تصریح کرد: بصیرت عاشورایی به مفهوم دفاع جانانه از دین، ارزش‌ها، مکتب نبوی و علوی، ولایت اهل بیت و استمرار ولایت فقیه، دفاع از عزت و غرور ملی است.
علیزاده با اشاره به اینکه 70 درصد موقوفات مازندران در زمینه سیدالشهدا (ع) است، افزود: 300 بقعه متبرکه مجری طرح بصیرت عاشورایی در مازندران بوده و روحانیان آشنا به سیره شهدا و اهداف نهضت کربلا در این طرح مردم را با این معارف آشنا می‌کنند.
وی با بیان اینکه استقبال بسیاری از سوی مردم در خیمه‌های معرفت صورت گرفته است، گفت: این خیمه‌ها در 50 بقعه متبرکه برپا شده و در 120 بقعه متبرکه دفتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی را در حاشیه طرح ایجاد کردیم تا پاسخگوی سئوالات شرعی مردم باشند.
علیزاده با اشاره به اینکه حضور مردم در بقاع متبرکه به مراتب بیشتر از اماکن مذهبی دیگر است، افزود: لبیک یا حسین (ع) در اول محرم الحرام به صورت متمرکز در 26 بقعه متبرکه مازندران داریم.
وی از برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در 28 بقعه متبرکه در روز جمعه دوم محرم خبر داد و گفت: احلی من العسل همزمان با دهه نخست محرم در 20 بقعه متبرکه مازندران نیز برگزار می‌کنیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به برگزاری همایش رهروران زینبی در 12 محرم در 24 بقعه متبرکه استان اشاره کرد و افزود: اقامه نماز ظهر عاشورا به صورت متمرکز در همه بقاع متبرکه مازندران برگزار می‌شود.
علیزاده با بیان اینکه نهضت بیداری با خطبه‌های علوی در اول ماه صفر نیز برگزار می‌کنیم، گفت: مراسم ختم قرآن و انس با قرآن در اواخر ماه صفر در 300 بقعه متبرکه مازندران به صورت متمرکز برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری تجمع بزرگ لبیک یا رسول الله (ص) در روز وفات پیامبر اعظم (ص) در روز 28 صفر در 26 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف مازندران با بیان اینکه اکثر برنامه‌های ماه محرم و صفر از محل اجرای نیات واقفان است، گفت: دو هزار و 162  موقوفه، 297 موقوفه مربوط به روضه خوانی، اطعام دهی است.
وی از آمادگی اوقاف مازندران برای برپایی هیئت عزاداری اصحاب رسانه استان به همراه اطعام دهی و مراسمات عزاداری در ماه محرم و صفر خبر داد و افزود: مناسب است که این مراسم در روز شهادت امام سجاد (ع) برگزار شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار