معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد مازندران گفت: پیرو توافق اتحادیه کشوری موسسات و تشکل های قرآن و عترت با کمیته امداد امام خمینی (ره) روند راه‌اندازی مراکز ملی نیکوکاری تخصصی قرآنی در استان با پیگیری های لازم انجام شده و شاهد افتتاح اولین مرکز ملی نیکوکاری تخصصی قرآنی در استان هستیم.
کد خبر: ۱۱۱۵۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸ 17 July 2023

به گزارش تابناک مازندران، در حاشیه مجمع عمومی و همایش مدیران موسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت استان مازندران با حضور آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه، آهنگری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رحمان‌زاده معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد مازندران، اولین «مرکز ملی نیکوکاری تخصصی قرآنی» در استان مازندران افتتاح شد.

 

افتتاح اولین مرکز ملی نیکوکاری تخصصی قرآنی در استان مازندران  

در این مراسم، مهدی رحمن‌زاده اظهار داشت: پیرو توافق اتحادیه کشوری موسسات و تشکل های قرآن و عترت با کمیته امداد امام خمینی (ره) روند راه‌اندازی مراکز ملی نیکوکاری تخصصی قرآنی در استان با پیگیری های لازم انجام شده و شاهد افتتاح اولین مرکز ملی نیکوکاری تخصصی قرآنی در استان هستیم.

وی افزود: ۴۷۵ مرکز نیکوکاری در استان وجود دارد که این مراکز در محله‌ها با شناسایی نیازمندان به آنها در بخش های فرهنگی، معیشت، درمانی، لوازم ضروری زندگی، جهیزیه، اشتغال و ... خدمات ارائه می‌دهند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان مازندران با اشاره به اینکه ۶۷ مرکز نیکوکاری تخصصی فرهنگی نیز در استان فعال هستند افزود: در امداد خانه می‌سازیم، خانواده هم می‌سازیم و در راستای ترویج فرهنگ قرآن و عترت، و تاثیر آن بر بنیان خانواده افتتاح مراکز نیکوکاری قرآنی در سطح محلات ضروری است.

رحمن‌زاده تصریح کرد: فعالین قرآنی، موسسات و تشکل های قرآنی و... در شهرستان ها، هم تراز با مرکز نیکوکاری ملی قرآنی که در استان تشکیل شده است باید وارد عرصه فعالیت شده و فعالیت های قرآنی خود را به نمایش بگذارند تا شاهد تحقق اهداف ما در خدمت به جامعه هدف باشیم.

وی بیان داشت: در سه ماهه سال‌جاری یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان از طریق مراکز نیکوکاری به نیازمندان کمک شده که این کمک نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۸ در صد رشد داشته است.

خاطرنشان می‌شود: موسسات و تشکل‌های قرآنی که تمایل به ایجاد مرکز نیکوکاری قرآنی دارند می‌توانند به دفاتر کمیته امداد در شهرستان ها مراجعه نمایند.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار