کد خبر: ۱۱۱۱۴۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶ 21 June 2023

به گزارش تابناک مازندران ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت:

پروژه‌های کاوش های باستان شناسی، حفاظت و مرمت بناها و تپه‌ها در قالب تفاهم نامه در دستورکار با این هیات قرار گیرد.

صادق برزگر در دیدار با هیات چینی نمایندگان یونسکو در جاده ابریشم در اداره کل با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، هیات چینی به سرپرستی پروفسور "وَنگ" نماینده دولت چین در جاده ابریشم در حوزه باستان‌شناسی مهمان این اداره کل بودند، اظهارکرد: با توجه به جلسه خوب با این هیات چینی، قرار شد در بحث کاوش‌های باستان شناسی و مطالعات مشترک با هم همکاری‌های لازم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه زمینه و بستر همکاری کشور چین و استان مازندران فراهم شده است، افزود: در راستای معرفی ظرفیت‌های استان مازندران در حوزه میراث فرهنگی در عرصه بین‌المللی برنامه‌ریزی می‌شود.

برزگر با اعلام اینکه زمینه ایجاد تفاهم‌نامه با این هیات چینی فراهم شده است، گفت: با هماهنگی با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دانشگاه‌های کشور به ویژه دانشگاه تهران، زمینه و بستر همکاری مطالعاتی در استان به‌وجود می‌آید.

وی ادامه داد: در مازندران علاوه بر دانشگاه‌های تهران و با توجه به دانشکده باستان‌شناسی در دانشگاه مازندران همکاری و تفاهم‌نامه در حوزه کاوش‌های باستان‌شناسی داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران خواستار همکاری در کاوش‌های باستان‌شناسی، محوطه‌های تاریخی، مرمت و حفاظت با این هیات شد.

دکتر برزگر با اشاره به همکاری دوره صفویه با چینی‌ها، افزود: با توجه به همکاری مشترک در دوره صفویه این آمادگی را این اداره کل در حال حاضر دارد تا تفاهم‌نامه‌های جدیدی در این حوزه بسته شود.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های تعریف شده در حوزه کاوش‌های باستان‌شناسی، حفاظت، مرمت بناها و تپه‌ها در قالب تفاهم نامه در دستورکار با این هیئت قرار می‌گیرد. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار