کد خبر: ۱۱۰۴۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸ 11 May 2023

به گزارش تابناک مازندران ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت:

نرخ بیکاری استان مازندران ۲.۴ درصد پایین‌تر از متوسط کشوری است بطوریکه نرخ بیکاری متوسط کشوری ۷.۸درصد و نرخ بیکاری استان ۵.۸ درصد است.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، حسن خیریانپور اظهار کرد: مازندران بیشترین کاهش نرخ بیکاری را داشته و رتبه دوم کشور را از جهت کاهش نرخ بیکاری به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه صنعت و تولید در مازندران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و ۱۵ درصد از تولید ناخالص استان از این بخش است، گفت: دستکم سه هزار واحد صنعتی با اشتغال‌زایی مستقیم ۸۰ هزار نفر در استان وجود دارد که از این تعداد ۴۶۱ واحد صنعتی در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول به فعالیت هستند که نوسازی و روغن کاری چرخ دنده های این بنگاه های اقتصادی با تلاش دولت سیزدهم در دست اجرا است.

خیریانپور افزود: همچنین مازندران حدود ۴۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که در آنها سالانه بیش از هفت میلیون تن محصول تولید می شود.

وی خاطرنشان کرد: مازندران در تولید ۱۵ نوع از محصولات کشاورزی و باغی هم رتبه اول تا سوم کشور را دارد، ظرفیت این شرایط در حالی است که تغییرغیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی و باغی در استان همچنان از چالش‌های مهم محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار