کد خبر: ۱۰۸۸۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳ 21 January 2023

بیش از ۲۶۰ هزار نفر از جمعیت ۶۲۶ هزار و ۴۳ نفر بیمه شده اصلی تامین اجتماعی مازندران زیر پوشش بیمه اجباری یارانه دار دولتی هستند و این استان از لحاظ برخورداری افراد از بیمه یارانه ای رتبه نخست کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تامین اجتماعی با هدف حمایت از اقشار مختلف جامعه خدمات ارزنده‌ای را ارائه می‌کند و توجه مهم و موثری را نسبت به سلامت افراد در آینده آنها و دوران بازنشستگی و سالمندی دارد بر همین اساس انواع بیمه را برای رفع نیازها و آسودگی خاطر و زندگی بدون دغدغه به همه گروه‌ها خدمات رسانی می‌کند.

داشتن بیمه تامین اجتماعی به عنوان یکی از اولین قوانین کار محسوب می‌شود که به مرور زمان قانون‌های بیشتری برای حمایت از حقوق کارگران به تصویب رسید و به مرور سازمان تامین اجتماعی تشکیل شد.

اجباری، بیمه خویش فرما، اختیاری، کارفرمایان و بیکاری جزو انواع بیمه های تامین اجتماعی در کشور به شمار می روند. چنانچه در شرکت، اداره یا سازمانی کار کرده و از آنجا حقوق و مزایا دریافت می‌کنید، کارفرما موظف است شما را بیمه تامین اجتماع کند. به همین خاطر است که این نوع بیمه، بیمه اجباری نامیده می‌شود. حق بیمه اجباری برابر با ۳۰ درصد بوده که ۲۳ درصد از آن را کارفرما و هفت درصد باقی مانده را فرد بیمه شده پرداخت می‌کند.

بیمه‌ای‌ که در آن فرد خودش را بیمه کرده جزو بیمه خویش فرمایی محسوب می شود که این نوع شامل بیمه تامین اجتماعی اختیاری و بیمه کارفرمایان است که در بیمه کارفرمایان همانند کارمندان، کارفرمایان نیز به حقوق بازنشستگی و خدمات آن احتیاج دارند، به این منظور سازمان تامین اجتماعی برای استفاده کارفرمایان از بیمه تامین اجتماعی قوانینی را در نظر گرفته اند 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار