بهره مندی از خلاقیت‌های زنان و تشویق آنان به عنوان راهبران مدیریت خرید خانواده از جنبه‌های مختلف حایز اهمیت است و به افزایش تولید، اشتغال و کاهش نرخ بیکاری به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار پر و بال می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۸۳۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵ 23 December 2022

بانوان به‌ عنوان نیمی از جمعیت مازندران در جای جای اقتصاد و تولید نقش‌آفرینی دارند باوجود مهارت‌ها و ارزش‌ افزوده‌ای که در عرصه تولید ایجاد می‌کنند اما آنها سالهاست برای عرضه و فروش محصولات خود با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مشارکت‌جویی زنان ماهر و متخصص به تناسب آمار دانش‌آموختگان و نیروهای آماده برای فعالیت نیست و در حالی‌ که رونق تولید و اقتصاد مقاومتی به عنوان راهبرد کلان در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور ترسیم شده، باید نقش پنهان زنان در این مسیر برجسته شده و به تناسب جمعیت زنان مشارکت‌جویی و سهم پذیری آنان از لایه‌های کسب و کار در حیطه صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات افزایش یابد.

زنان به‌عنوان رکن پایه خانواده نیز می‌توانند در رونق اقتصادی نقش‌آفرینی داشته باشند به‌طوری‌که ذائقه و رفتارهای مصرفی در خانواده با دخالت مستقیم زنان شکل گرفته و تقویت می‌شود و پیشبرد سیاست‌های استفاده از کالای ایرانی و دوری از تجمل‌گرایی و مصرف زدگی نیز با راهبری زنان در کالبد خانواده و در پی آن در شریان‌های جامعه هدایت می‌شود، چیزی که کشور در شرایط کنونی به شدت نیازمند آن است.

بهره مندی از خلاقیت‌های زنان و تشویق آنان به عنوان راهبران مدیریت خرید خانواده از جنبه‌های مختلف حایز اهمیت است و به افزایش تولید، اشتغال و کاهش نرخ بیکاری به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار پر و بال می‌دهد.

براساس آمار و اطلاعات بیش از ۳۲ درصد اعضای تعاونی های فعال کشور زنان هستند و بیشترین تعداد تعاونی‌ها با ۹ هزار و ۵۵۸ تعاونی معادل ۹۳ درصد در بخش خدمات، صنعت و معدن، کشاورزی، فرش دستباف مشغول فعالیت هستند و به تعبیری دیگر نیز بیش از ۶ هزار و ۲۳۳ تعاونی معادل ۶۱ درصد تعاونی های زنان در بخش تولیدی، فعالیت می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار