حدود سه هزار روستا در مازندران وجود دارد که بیش از ۹۰ درصد آن به آب آشامیدنی سالم متصل است که برای روستاهای باقی مانده هم اقدامات لازم انجام خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۸۳۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶ 23 December 2022

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: ۴۰۰ هزار نفر در ۱۰ هزار روستای کشور تا پایان سال جاری از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اتابک جعفری عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح های زیرساختی آب و فاضلاب مازندران در ساری در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این که، دولت سیزدهم تامین زیرساخت ها برای تحقق عدالت اجتماعی را جزو رسالت و وظایف ذاتی خود می داند، افزود: حدود ۴۰۰ هزار نفر دیگر از هموطنان عزیزمان تا پایان امسال حلاوت استفاده از آب آشامیدنی سالم و پایدار را خواهند چشید.
وی خاطر نشان کرد: دولت در یکسال گذشته قدم های بسیار جدی برای محرومیت زدایی در کشور برداشته که یکی از این اقدامات در حوزه تامین آب شرب است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران کشور اضافه کرد: حدود سه هزار روستای کشور از ابتدای فعالیت کاری دولت سیزدهم تاکنون به سامانه های آب آشامیدنی سالم وصل شد که در آینده هم این مهم ادامه می یابد.
جعفری ادامه داد: حدود سه هزار روستا در مازندران وجود دارد که بیش از ۹۰ درصد آن به آب آشامیدنی سالم متصل است که برای روستاهای باقی مانده هم اقدامات لازم انجام خواهد شد.


منابع آبی مازندران از ۷۲۰ حلقه چاه، ۳۵۳ دهنه چشمه و سه سد با ظرفیت تولید و استحصال ۵۲۲ میلیون مترمکعب، تامین می‌شود.
شرکت آب و فاضلاب مازندران یک میلیون و ۱۰۲ هزار مشترک را در ۵۸ شهر و یک هزار و ۶۷۸ روستا زیرپوشش دارد.
ساختمان اداری شرکت آب و فاضلاب مازندران عرصه سه هزار و ۶۸۷ متر مربع در ۹ طبقه و اعیان ۲ هزار و ۳۰۰ متر مربع با پیش بینی هزینه اعتبار ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال امروز با حضور جعفری در ساری کلنگ زنی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار