سالانه چهار میلیون و 216 هزار و 520 شاخه، اصله، بوته و گلدان انواع گل و گیاه زینتی گلخانه ای شامل گیاهان آپارتمانی، گل شاخه بریده، گل های فصلی و درخت و درختچه های زینتی در این شهرستان تولید و به بازار عرضه می شود
کد خبر: ۱۰۸۲۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹ 17 December 2022
به گزارش تابناک مازندران ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل از تولید سالانه 4 میلیون و 216 هزار شاخه، اصله، بوته و گلدان انواع گل و گیاه زینتی گلخانه ای در این شهرستان خبر داد.

 محسن علی گلزاده با بیان اینکه گلخانه یکی از روش های مدرن مبارزه با سرما، گرما و کم آبی است، گفت: با توجه به نیاز روز افزون بازار به تولید گل و گیاهان زینتی و سبزی و صیفی در خارج از فصل، این روش تولید و کشت می تواند به یکی از سود آورترین بخش های کشاورزی تبدیل شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل تصریح کرد: سالانه چهار میلیون و 216 هزار و 520 شاخه، اصله، بوته و گلدان انواع گل و گیاه زینتی گلخانه ای شامل گیاهان آپارتمانی، گل شاخه بریده، گل های فصلی و درخت و درختچه های زینتی در این شهرستان تولید و به بازار عرضه می شود.

 

این مسوول تصریح کرد: این میزان تولید گل و گیاه زینتی گلخانه ای شامل چهار میلیون و 62 هزار و 675 گلدان گیاهان آپارتمانی، 141 هزار و 100 گل شاخه بریده، 11 هزار و 945 اصله درخت و درختچه های زینتی و 800 بوته گل های فصلی است.

 

علی گلزاده افزود: این تعداد گل و گیاه در 492 گلخانه به مساحت 116 هزار و 788 مترمربع در مناطق مختلف تحت پوشش مراکز 9 گانه جهاد کشاورزی این شهرستان تولید می شود.  

 

وی امکان پایش پارامترهای محیطی، بهره وری بالاتر نهاده های تولید،امکان تولید خارج از فصل، ایجاد شغل و ارز آوری و... را از جمله مزایای پرورش گل و گیاه زینتی گلخانه ای برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار