مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره بانک کشاورزی گفت: در 82 سال گذشته، همواره سهم این بانک از تأمین مالی بخش کشاورزی بیش از 50 درصد بوده و این گویای کمک‌های قابل توجه بانک کشاورزی است.
کد خبر: ۱۰۸۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸ 08 October 2015
به گزارش تابناک مازندران از شهرستان بابلسر، مرتضی شهیدزاده در شصت‌ و ششمین اجلاس کمیته اجرایی آپراکا که با حضور نمایندگان 51 کشور جهان در سالن اجتماعات متل بانک کشاورزی بابلسر در حال برگزاری است، اظهار کرد: این سخنرانی فرصت مناسبی برای مبادله اطلاعات و دانش تخصصی بین تمامی میهمانان فراهم می‌آورد و توانمندسازی مالی زنان روستایی یکی از اقدامات خوبی است که آثار مثبت آن بسیار فراتر از بخش کشاورزی و روستایی است.
وی با بیان اینکه در سال‌های 2010 تا 2020 میلادی روندهای اساسی، تاثیری چشم‌گیر بر تولیدات کشاورزی و به تبع آن تولید مواد غذایی گذاشته و می‌گذارد، افزود: به همین دلیل بخش کشاورزی در بیشتر کشورهای عضو آپراکا با چالش‌های متعددی روبه‌رو بوده است.
مدیرعامل بانک کشاورزی اضافه کرد: در سال‌های اخیر چالش‌هایی مانند نرخ بالای رشد جمعیت در کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه‌یافته، فشارهای قابل ملاحظه‌ای بر منابع طبیعی نظیر منابع آبی، زمین، جنگل و همچنین بحران‌های اقتصادی و مالی نیز تاثیر زیادی بر قیمت تمام‌شده محصولات کشاورزی و غذایی گذاشته است.
این مسئول یکی از اهداف مهم آپراکا را توسعه همکاری در حوزه برنامه‌ریزی و توسعه بخش روستایی و کشاورزی دانست و افزود: به همین دلیل برقراری رابطه نظام‌مند بین اعضا در تبادل اطلاعات با هدف ارائه بسته جامع خدماتی مالی و غیرمالی به زیر بخش‌های کشاورزی به صورتی پایدار، برای فائق آمدن بر این چالش‌ها، از اهمیت زیادی برخوردار است.
شهیدزاده با بیان اینکه برگزاری این همایش فرصتی فراهم می‌کند تا اعضای خانواده بزرگ آپراکا به‌صورتی نظام‌مند و از ابعاد مختلف با چالش‌های مورد اشاره و روندهای موثر بیشتر آشنا شوند، خاطرنشان کرد: همچنین باید بر این نکته تأکید کرد که برای افزایش آمادگی مقابله با این روندها، پیش‌بینی دقیق نرخ رشد جمعیت، شهرنشینی و مهاجرت به شهرها، تغییر الگوی اقلیمی و انتخاب مناسب راهبردهای توسعه روستایی و تامین مالی اثربخش از سوی اعضای آپراکا بسیار حائز اهمیت و سرنوشت‌ساز است.
وی تصریح کرد: موضوع انتقال دانش و تشویق کشورهای عضو آپراکا منجر به تعامل بیشتر است.
مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه در محیط کسب‌ و‌ کار کنونی، بیش از هر دوره و زمان گذشته، تنها چیزی که ثابت و پایدار مانده است پدیده تغییر است، ادامه داد: در سال‌های اخیر ظهور تغییراتی مانند تغییر در ماهیت کسب و کار، رقابت، سرمایه‌های انسانی، توانمندی‌های کشورها، مشتریان و ... موضوع تغییر را به امری اجتناب‌ناپذیر برای سازمان‌ها بدل ساخته است.
این مسئول اضافه کرد: در چنین شرایطی موفقیت سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی مرهون آگاهی و توجه مدیران و کارکنان به شرایط داخلی و محیطی، نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها و در نهایت آماده‌کردن سازمان برای رشد و تعالی است.
شهیدزاده با بیان اینکه بانک به‌عنوان یک نهاد مالی تاثیرگذار بیش از هر سازمان دیگری نیازمند به این آگاهی و توجه است، تصریح کرد: مشتریان بانک‌ها ـ حقیقی و شرکتی ـ در مسیر رشد و تعالی خود وابسته به خدمات متنوع و پیشرفته پولی و بانکی هستند.
وی همچنین با بیان اینکه میزان توانایی بانک‌ها در اشراف به این نیازها و برآورده‌ کردن آنها بیانگر قدرت رقابتی آنها است، یادآور شد: رشد سریع فناوری‌های بانکی و اطلاعاتی  به بانک‌ها برای انجام وظایف‌ مرتبط به آنها فرصت مناسبی می‌دهد.
مدیرعامل بانک کشاورزی اضافه کرد: بانک کشاورزی ایران به‌‎عنوان یک بانک تخصصی که تجربه و سابقه طولانی در خدمت‌رسانی به مشتریان داشته است، به‌عنوان بزرگ‌ترین نهاد تامین مالی‌ بخش کشاورزی در کشور شناخته می‌شود.
این مسئول با اعلام اینکه بانک مذکور در سال 1312 «1933 میلادی» تأسیس شده است، بیان کرد: هدف اصلی بانک کشاورزی از همان بدو تاسیس، تامین مالی بخش کشاورزی به‌ویژه در مناطق روستایی بوده است.
رئیس هیئت مدیره بانک کشاورزی ادامه داد: با توجه به فراوانی جمعیت کشاورزان، سهم اشتغال در بخش کشاورزی و نقش و اهمیت محصولات کشاورزی در تغذیه و تامین سبد غذایی مردم ایران، بانک کشاورزی به‌عنوان یکی از مهمترین موسسات مالی دولتی همواره در کانون توجهات دولت و نهادهای حاکمیتی قرار داشته است.
شهیدزاده خاطرنشان کرد: در این 82 سال، همواره سهم بانک از تأمین مالی بخش کشاورزی بیش از 50 درصد بوده و این گویای کمک‌های قابل توجه بانک کشاورزی است.
وی به توانمندسازی زنان و ارائه خدمات و تسهیلات ویژه به بانوان اشاره کرد و افزود: بانک از طریق ارائه خدمات ویژه به بانوان تلاش کرده است تا آنها را در استفاده از خدمات نوین بانکی و تسهیلات ویژه به‌سمت اشتغال هدایت کند.
مدیرعامل بانک کشاورزی در پایان گفت: تحقیقات انجام‌شده در بانک کشاورزی درباره میزان اثربخشی این تسهیلات نشان داده است که این تسهیلات در ایجاد شغل برای زنان و بهبود وضعیت اقتصادی آنها به‌ویژه زنان روستایی نقش مثبتی داشته است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار