122 هزار و 300 کیلوگرم کود اوره، 45 هزار و 500 کیلوگرم کود فسفاته، 13 تن کود پتاسه و 33 تن کود گوگردی به کشاورزان کلزاکار ساروی توزیع شد.
کد خبر: ۱۰۸۱۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴ 11 December 2022
به گزارش تابناک مازندران ، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی ساری از توزیع 213 تن انواع کود شیمیایی به کشاورزان کلزاکار این شهرستان خبر داد.

بر اساس این گزارش،  سید اسماعیل علوی با بیان اینکه کودهای مورد نیاز برای کشت کلزا توسط کارگزاران شهرستان ساری خریداری شد، از توزیع 213 تن انواع کود شیمیایی به کشاورزان کلزاکار این شهرستان خبر داد.

 

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: 122 هزار و 300 کیلوگرم کود اوره، 45 هزار و 500 کیلوگرم کود فسفاته، 13 تن کود پتاسه و 33 تن کود گوگردی به کشاورزان کلزاکار ساروی توزیع شد.

 

وی با اشاره به اینکه کشاورزان ساروی 700 هکتار اراضی شالیزاری و 545 هکتار اراضی خشکه زاری خود را به کشت کلزا اختصاص دادند، افزود: تاکنون 788 بهره‌ بردار ساروی نسبت به کشت کلزا اقدام کردند.

 

این مسوول تصریح کرد: با ابلاغ سطح کشت چهار هزار هکتاری کلزا از سوی سازمان جهاد کشاورزی به این شهرستان، تاکنون قرارداد کشت کلزا با کشاورزان در یک هزار و 245 هکتار اراضی زراعی منعقد شد.

  

وی با بیان اینکه کشاورزان با رعایت این نکته مهم که عملکرد در محصولات کشاورزی به برنامه‌ریزی دقیق تولید با مجموع شرایط اقلیمی در سال و مدیریت متقابل کشاورز در همان سال بستگی دارد، به مدیریت کشت و تغذیه، کیفیت کودهای مورد استفاده، مدیریت آفات و بیماری‌ها و زمان مصرف کودها و سموم، مدیریت آبیاری و بذر مناسب برای کشت و شرایط اقلیمی تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار