روسیه در این نشست‌ها ابراز امیدواری کرد که تفاهم‌ها و توافق‌نامه‌هایی را که در حوزه نفت با ایران داشته است، ‌ سریع‌تر به مرحله اجرا برساند
کد خبر: ۱۰۷۴۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۰ 01 November 2022

همکاری ایران و روسیه مدتی است که رنگ جدیدی به خود گرفته و چارچوب های محکم تری را پیدا کرده است، شب گذشته نیز وزیر نفت از سرمایه‌گذاری ۴.۵ میلیارد دلاری پیمانکاران و سرمایه‌گذاران روس در ۷ میدان نفتی ایران خبر داد، موضوعی که به عنوان یک بازی دو سر برد برای هر دو کشور شناخته می شود.

به گزارش ایسنا، شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه از هشتم آبان‌ماه به‌مدت سه روز در روسیه آغاز شده که همکاری‌های فناورانه و آموزشی با توجه به شرایط جدید و نیازهای دو طرف یکی از محورهای عمده این نشست است و دو کشور بر آن تأکید دارند که در حوزه‌های مختلف به یکدیگر کمک کنند. افزون‌ بر این، ساخت تجهیزات صنعت نفت همراه با انتقال فناوری و استفاده از توان شرکت‌های ایرانی از دیگر محورهای مهمی بود که در نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه در بخش نفت و گاز پیگیری شد تا تجهیزات مورد نیاز روس‌ها در این حوزه از سوی شرکت‌های ایرانی تأمین شود؛ این مورد در یادداشت تفاهمی لحاظ شده است.

تفاهم‌نامه توسعه میدان‌های مشترک نفت و گاز ایران که میان شرکت ملی نفت ایران و گازپروم امضا شده بود نیز در حاشیه این کمیسیون مشترک از سوی معاونان وزیران دو کشور پیگیری و قرار شد برنامه زمان‌بندی برای اجرایی شدن آن از سوی دو طرف نهایی شود. همچنین روسیه در این نشست‌ها ابراز امیدواری کرد که تفاهم‌ها و توافق‌نامه‌هایی را که در حوزه نفت با ایران داشته است، ‌ سریع‌تر به مرحله اجرا برساند.

روسیه در شانزدهمین نشست کارگروه‌های کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه ابراز امیدواری کرد که تفاهم‌ها و توافق‌نامه‌هایی را که در حوزه نفت با ایران داشته است، سریع‌تر به مرحله اجرا برساند، همچنین در این نشست  توافق‌های بسیار خوبی در حوزه آب و برق انجام شد تا روند اجرای پروژه‌هایی که در ایران در حال اجراست از سوی روس‌ها تسریع شود. آنطور که جواد اوجی وزیر نفت گفته تاکنون سرمایه‌گذاران و شرکت‌های روس قرارداد ۷ میدان نفتی و گازی را با ایران به ارزش ۴.۵ میلیارد دلار نهایی کرده‌اند که بعضی از پروژه‌ها تاکنون ۷ تا ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار