در این واحدهای تولیدی جوجه در هر دوره ۳ میلیون قطعه تولید می شود که در طول سال این آمار به ۱۲ میلیون قطعه می رسد و تامین نهاده های دامی از عمده ترین مشکلات تولیدکنندگان این حوزه است و ارز ترجیحی می تواند در رفع مشکلات آنان کمک کننده باشد
کد خبر: ۱۰۶۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸ 15 September 2022

به گزارش تابناک مازندران ، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل گفت: شهرستان بابل با ۴۷ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشت برنج، قطب مهم کشاورزی شمال کشور می باشد.

 دکتر عزیززاده گرجی در نشست بررسی مشکلات حوزه کشاورزی استان مازندران که با حضور قربانی، معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، تیموری معاون پارلمانی وزیر جهاد، نمایندگان مردم بابل، آمل و ساری، معاون استاندار و رئیس اتاق بازرگانی مازندران که در سالن جلسات فرمانداری بابل برگزار شد، افزود: این شهرستان در تولیدات برخی محصولات کشاورزی دارای رتبه برتر است اما متاسفانه با توجه به ظرفیت بالای کشاورزی این شهرستان دارای مشکلات زیادی در این حوزه است.

وی گفت: زمین های شالیزاری شهرستان بابل در کشت اول در ۴۷ هزار و ۵۰۰ هکتار و در کشت دوم با ۵۰ درصد کشت، ۲۱ هزار و ۵۴۰ هکتار آن زیر کشت رفت اما در زمینه خرید برنج اکنون کشاورزان با مشکل روبه رو هستند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بابل، رکود بازار و بلاتکلیفی کشاورزان در فصل برداشت را یکی از مشکلات مهم ذکر کرد و گفت: متاسفانه به تعهدات قراردادی که بین دولت و کشاورز در زمینه کشت برنج صورت گرفت، عمل نشد.

عزیززاده گرجی واردات برنج خارجی و تخلیط آن با برنج داخلی در سطح شهرستان های استان به ویژه بابل را سبب نوسانات قیمت و از بین رفتن بازار داخلی برشمرد و خواستار رسیدگی جدی به این معضل شد.

فرماندار ویژه شهرستان بابل سپس با اشاره به تولید مرکبات بابل در سطح اراضی ۲۲ هزار هکتار، از نبود زیر ساخت های لازم در این شهرستان انتقاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر برای افزایش تولید مرکبات در سالجاری و از طرفی تجربه تلخ سورتینگ داران در کاهش قیمت مرکبات در سال گذشته، تدابیری اتخاذ نگردد، مطمئنا امسال با یک مشکل عمده در این حوزه مواجه خواهیم شد.

دکتر عزیززاده گرجی همچنین خواهان حمایت سازمان حمایتی از جمله پرداخت تسهیلات از سورتینگ داران شد.

فرماندار بابل اراضی باغ کیوی این شهرستان را ۵۱۹ هکتار و تولید این محصول را  ۱۴ هزار و ۴۲۰ تن اعلام کرد و اظهار داشت: متاسفانه در زمینه فروش این محصول هم، باغداران با مشکلات زیادی مواجه هستند که امیدواریم صادرات این محصول دوباره آغاز شود.

این مسئوول در ادامه با اشاره به وجود ۱۷۰ واحد مرغداری شهرستان بابل، بیان کرد: در این واحدهای تولیدی جوجه در هر دوره ۳ میلیون قطعه تولید می شود که در طول سال این آمار به ۱۲ میلیون قطعه می رسد و تامین نهاده های دامی از عمده ترین مشکلات تولیدکنندگان این حوزه است و ارز ترجیحی می تواند در رفع مشکلات آنان کمک کننده باشد.


مهدی رفیعی خبرنگار تابناک بابل

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار