استاندار فارس : افزایش مهاجران در بسیاری از شهرهای استان به ویژه شیراز منجر به گسترس حاشیه نشینی شده که این مساله معضلاتی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و همچنین بهداشت و سلامت را به دنبال دارد.
کد خبر: ۱۰۶۶۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶ 07 September 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمد هادی ایمانیه، چهارشنبه در جلسه شورای سازمان همیاری شهرداری‌های فارس در شیراز افزود: مهاجرت روستائیان به شهرها و ارتقای برخی روستاها و تبدیل شدن آنها به شهر باعث شده که امروز اکثریت جمعیت استان شهرنشین باشند.
وی ادامه داد: افزایش شهرنشینی در مقابل کاهش جمعیت روستاها بیش از این به نفع استان نیست و باید برای آن چاره اندیشی کرد.
او اظهار داشت: افزایش مهاجران در بسیاری از شهرهای استان به ویژه شیراز منجر به گسترس حاشیه نشینی شده که این مساله معضلاتی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و همچنین بهداشت و سلامت را به دنبال دارد.
استاندار فارس بیان کرد: روستا مرکز اصلی تولید کشاورزی و دامپروری است و لذا با خالی شدن روستاها از سکنه، فعالیت در این بخش ها نیز کمرنگ می شود و به دنبال آن بر مشکلات کشور افزوده خواهد شد.
ایمانیه، با اشاره به ابعاد مختلف ماموریت شهرداری ها در حوزه‌های مختلف فرهنگی، عمرانی و اجتماعی افزود: شهرداران استان برنامه ریزی برای مهاجرت معکوس روستاییان از شهر به روستا را به عنوان ماموریت جدید خود دنبال کنند و از شهردارانی که در انجام این ماموریت موفق عمل کنند تقدیر خواهد شد.
توسعه فضای سبز شهری با بهره گیری از فناوری‌های نوین، ابتکار و خلاقیت و همچنین اجرای شبکه فاضلاب شهری با کمک شرکت آب و فاضلاب با هدف استفاده در بخش های صنعت و فضای سبز همان شهر از دیگر خوسته های استاندار فارس از شهرداران بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار