فرمانده سپاه کربلا مازندران خبر داد
یک هزار و ۱۷۹ مکان غیرمجاز شناسایی شد که ۵۰۹ مورد تعرض به جنگل، ۴۸۵ تعرض به منابع طبیعی و ۱۸۵ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی بود که یک هزار و ۱۲۹ مورد در مالکیت اشخاص بود و ۴۱ مورد دولتی و ۹ مورد شرکت‌ها بودند
کد خبر: ۱۰۶۵۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵ 03 September 2022
به گزارش تابناک مازندران ، فرمانده سپاه کربلا مازندران در گفت وگویی اظهار داشت:
یک هزار و ۱۷۹ مکان غیرمجاز در اراضی ملی مازندران شناسایی شد که ۵۰۹ مورد تعرض به جنگل، ۴۸۵ تعرض به منابع طبیعی و ۱۸۵ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی بود که یک هزار و ۱۲۹ مورد در مالکیت اشخاص بود و ۴۱ مورد دولتی و ۹ مورد شرکت‌ها بودند. 
شناسایی هزار مکان غیر مجاز در مازندران
 

 سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلای مازندران در جلسه کارگروه فراقوه‌ای مبارزه با زمین‌خواری ویژه استان مازندران گفت: ۷۲ ساعت پس از سفر رئیس جمهور به مازندران برای شناسایی تغییر کاربری‌های غیر مجاز اقدام کردیم و یک هزار و ۱۷۹ مکان غیرمجاز شناسایی شد که ۵۰۹ مورد تعرض به جنگل، ۴۸۵ تعرض به منابع طبیعی و ۱۸۵ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی بود که یک هزار و ۱۲۹ مورد در مالکیت اشخاص بود و ۴۱ مورد دولتی و ۹ مورد شرکت‌ها بودند.

 

وی ادامه داد: اقداماتی برای قلع و قمع بناهای غیرمجاز در استان انجام شد ولی این زمین ها به چرخه تولید کشاورزی برنگشتند.

 

فرمانده سپاه کربلای مازندران افزود: ابزار لازم برای صیانت از زمین و منابع طبیعی و منابع مالی و انسانی مورد نیاز وجود ندارد تا بتوان از زمین حفاظت کرد.

 

مسلمی اضافه کرد: قوانین و مقررات برای ساخت مسکن روستائیان باید تجدیدنظر شود تا مردم به روستاها برگردند و به تولید کشاورزی بپردازند.

 

وی با بیان اینکه زمین‌هایی که در اختیار دولت است و از انتفاع کشاورزی خارج شد باید تعیین تکلیف شده و به مردم واگذار شود تا فعالیت کشاورزی در آن رواج پیدا کند، گفت: کاداستر اراضی یک نیاز اصلی برای استان است ولی اراده‌ای برای اجرای آن وجود ندارد. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار