لزوم توسعه اشتغال با برطرف شدن موانع تولید در کشور
کد خبر: ۱۰۶۵۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۷ 02 September 2022

 

معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی: از تملک شبکه‌های بانکی به واحد‌های اقتصادی بدهکار جلوگیری می‌شود.

به گزارش تابناک گیلان ؛ معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، امروز در سفر یک روزه خود به گیلان و در حاشیه بازدید از سایت بیمارستان لاکان رشت و چند کارخانه و شرکت گیلان در مصاحبه اختصاصی به خبرنگار ما، گفت: در راستای سیاست‌های این وزارتخانه با بازدید میدانی از کارخانه‌ها و شرکت‌ها و آگاهی از مشکلات و تنگنا‌های مالی آن‌ها ، برای طرف شدن این مشکلات، افزایش تولید و اشتغال و بهبود عملکرد‌های آن‌ها تلاش می‌شود.

سید عباس حسینی با بیان اینکه هر میزان کمک برای تامین مالی کارخانه‌ها و سایت در حال ساخت بیمارستان لاکان رشت براساس ماده ۵۶ قانون و با توجه به سیاست‌های حمایتی تولید، اشتغال و رفع مشکلات مردم، نیاز باشد، اختصاص خواهیم داد، افزود: به دستور رییس جمهور و برای حفظ ظرفیت‌های تولیدی، اشتغال و کمک به توسعه فعالیت‌های اقتصادی، از تملک شبکه‌های بانکی به واحد‌های اقتصادی بدهکار جلوگیری می‌شود و هر کمک برای رهایی از تنگنا‌های مالی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در دستور کار این وزارتخانه است.

وی گفت: دستور پرداخت وام تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به همه افرادی که در شبکه‌های بانکی ثبت نام کرده و پرونده کامل دارند، صادر شد.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، افزود: بیش از ۳۵ هزار نفر در ۸ روز گذشته موفق شدند وام تسهیلات قرض الحسنه ازدواج دریافت کنند و این روند خدمات رسانی برای رفع مشکلات مردم ادامه دارد.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی گیلان هم در مصاحبه‌ی با خبرنگار صدا و سیما گفت: با انتقال مشکلات مالی برخی از کارخانه‌ها و شرکت‌های استان به وزارتخانه، معاون وزیر شرایط این واحد‌های اقتصادی را از نزدیک رصد کرد که امیدواریم این مشکلات به زودی رفع شوند.

علیرضا نوروزی افزود: بر اساس آمار‌ها، میزان منابع بانکی استان تا پایان تیرماه، حدود ۹۱ هزار میلیارد تومان و مصارف حدود ۶۴ هزار میلیارد تومان بود که این یعنی ۷۰ درصد منابع استان، صرف مصارف و تسهیلات شده و ۳۰ درصد باقی مانده است.

وی با تاکید بر صرف منابع استانی در خود استان، گفت: با پیگیری هایمان از طریق وزارتخانه انتظار داریم ۳۰ درصد باقی مانده منابع استان به اضافه اختصاص منابعی ملی، برای حمایت از طرح‌های سرمایه گذاری استان هزینه و از خروجش به خارج از استان جلوگیری شود که در گذشته نیز این گونه بود.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی گیلان بانک‌های خصوصی را از دیگر منابع برای اعطای تسهیلات استانی عنوان کرد و افزود : طبق قانون باید تا پایان سال ۱۴۰۰ حداقل ۵۰ درصد منابع عاید استان در بانک‌های خصوصی ، صرف تسهیلات استان می‌شد و بنابراین تمرکز ما روی بانک‌های خصوصی خواهد بود و انتظار داریم با هماهنگی و همکاری این منابع صرف استان‌های دیگر نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار