کد خبر: ۱۰۵۸۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳ 24 July 2022

 

تابناک/گیلان استاندار گیلان با بیان اینکه در خصوص تامین گندم و آرد در گیلان هیچگونه کمبودی وجود ندارد، تصریح کرد: این محصول به اندازه کافی در استان ذخیره شده و براساس برنامه توزیع می‌شود.

 

اسدالله عباسی در بازدید از سیلوی ذخائر گندم استان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به منظور پایش مستمر میزان ذخیره کالاهای استراتژیک در استان از جمله گندم، هر هفته جلسه ویژه ای برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه در خصوص تامین گندم و آرد در گیلان هیچگونه کمبودی وجود ندارد، تصریح کرد: این محصول به اندازه کافی در استان ذخیره شده و براساس برنامه توزیع می‌شود.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه امسال میزان تولید گندم نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته، افزود: سال گذشته شاهد تولید پنج میلیون تن گندم در کشور بودیم که این رقم امسال به بالاتر از هفت میلیون تن رسیده و در پی آن واردات گندم نیز کاهش یافته است.

 

عباسی به افزایش توزیع ۲۹ هزار کیسه آرد در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره و بیان کرد: باید مدیریت در جریان عرضه جدی تر باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: به منظور مقابله با سودجویان قاچاق آرد باید نظارت بر چرخه تولید تا توزیع آرد بیش از بیش تقویت شود.

 

نماینده عالی دولت در گیلان هدفمندی یارانه آرد و نان را طرحی برای کاهش قاچاق خواند و گفت: امیدواریم با راه اندازی سامانه مرکزی، به زودی شاهد حذف پدیده شوم قاچاق آرد و نیز افزایش کیفیت نان باشیم.

 

وی همچنین از یک مجتمع صنایع چاپ و بسته بندی در رشت بازدید کرد و در جمع خبرنگاران ادامه داد: با هدف حل مشکلات واحدهای راکد و نیمه فعال استان کارگروهی در استان تشکیل شده تا در جهت فعال سازی مجدد این واحدها به صورت جهادی اقدام شود.

 

عباسی به خروج چند کارخانه و واحد تولیدی از رکود و فعالیت مجدد آنان اشاره کرد و افزود: به زودی شاهد افزایش واحدهای فعال در استان و به دنبال آن ایجاد اشتغال پایدار خواهیم بود

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار