رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: امسال تولید برنج در استان از لحاظ عملکرد تولید 5 تا 10 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۰۴۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷ 03 October 2015
به گزارش تابناک مازندران دلاور حیدرپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار در شهرستان ساری با اشاره به اتمام عملیات برداشت برنج در مازندران، اظهار کرد: در حال حاضر برنج در بازار از قیمت خوبی برخوردار است در صورتی‌ که شرایط تغییر کند آمادگی لازم برای خرید توافقی وجود دارد.
وی با اشاره به افزایش 5 تا 10 درصدی عملکرد تولیدی امسال برنج مازندران، اضافه کرد: از لحاظ کیفیت نیز در بحث آفات و بیماری‌ها نیز بسیار کم بوده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: با توجه به سیاست دولت مبنی بر حمایت از تولید داخلی در پنج ماهه نخست امسال حدود 35 درصد کاهش واردات برنج داشتیم که این موضوع سبب شد برنج محلی استان از بازار قیمتی خوبی برخوردار شود.
حیدرپور افزود: به‌طور حتم با توجه به عزم دولت در بحث کاهش واردات برنج قیمت این محصول کاهش نمی‌یابد.

* کشاورزان برنج را در حد رفع نیاز مالی خود به فروش برسانند

وی با بیان اینکه کشاورزان برنج را در حد رفع نیاز مالی خود به فروش برسانند، اظهار کرد: توصیه ما به کشاورزان این است که تمامی محصول را به بازار عرضه نکنند و در نیاز مالی به فروش برسانند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه برخی کشاورزان مشغول کشت دوم برنج هستند، گفت: توصیه ما این در بحث مبارزه با آفات به‌ویژه کرم ساقه‌خوار برنج تلاش کنند این امر براساس نظر کارشناسان و صاحبان تجربه انجام شود.
حیدرپور با تاکید بر اینکه کشاورزان سم‌پاشی بی‌موقع را در زمین‌های کشاورزی انجام ندهند، خاطرنشان کرد: در حد نیاز سم‌پاشی صورت گیرد و حتما از نظر کارشناسان کشاورزی بهره‌گیری شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امسال وضعیت تولید مرکبات مازندران در حد سال‌های نرمال تولید است، اظهار کرد: کشاورزان باید بازار را کنترل و رصد کنند و محصول خود را با قیمت پایین به فروش نرسانند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه باغ‌داران با رصد بازار به‌تدریج محصول نارنگی را وارد بازار کنند، تصریح کرد: در برداشت محصول نارنگی باید به این نکته توجه شود که از لحاظ مواد قندی باید به حدی برسد که با ذائقه بازار همراه و بازار پسندی خود را از دست ندهد.

* بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها در بحث صادرات مرکبات مازندران

حیدرپور با اعلام اینکه تلاش بر این است از تمامی ظرفیت‌ها برای توسعه و اقتصادی شدن کشاورزی در استان استفاده شود، گفت: بحث صادرات محصول مرکبات استان به کشورهای آسیای میانه در دستور کار قرار دارد.
وی در پایان درباره بحث آفت مگس مدیترانه‌ای در مازندران، اظهار کرد: این آفت در کنترل است و با تله‌های نوری رصد می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار