عملیات خرید تضمینی گندم  با خرید ۱۳۲ تن گندم در مرکز خرید گلوگاه آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۴۷۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴ 29 May 2022

به گزارش تابناک مازندران، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به خرید تضمینی گندم در استان، گفت:

عملیات خرید تضمینی گندم  با خرید ۱۳۲ تن گندم در مرکز خرید گلوگاه آغاز شد.


عباسعلی وفائی نژاد افزود: ۳۰ مرکز شامل مراکز خرید ملکی و کارخانه‌های آرد سازی و سیلو‌های بخش خصوصی و مراکز تعاونی روستایی برای خرید محصول گندم در استان از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری تجهیز شد و آماده برای عملیات خرید تضمینی گندم است.


اوگفت: سال زراعی جاری ۵۴ هزار هکتار از سطح اراضی استان زیر کشت گندم قرار گرفته که پیش بینی می‌شود ۱۳۰ هزار تن گندم از کشاورزان بصورت تضمینی خریداری شود.


مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به سال زراعی گذشته افزایش بسیار خوبی داشته است افزود: گندم تولیدی کشاورزان مازندرانی با ۴ درصد افت مفید و ۱ درصد غیر مفید هر کیلو گندم به قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و مبلغ ۱۰۰۰ تومان هم به عنوان تشویقی به کشاورزان بابت تحویل هر کیلو گندم به دولت یعنی مجموعا مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به کشاورز پرداخت خواهد شد.


وفائی نژاد در خصوص پرداخت وجه گندم به کشاورزان افزود: بلافاصله پس از تحویل گندم به مراکز خرید و ثبت اسناد مربوطه فایل پرداخت وجه به بانک کشاورزی ارسال و در کمترین زمان ممکن به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.


او گفت: کشاورزان سطح زیر کشت گندم خود را در سامانه جامع پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی ثبت کنند، زیرا خرید تضمینی گندم از کشاورزانی که در سامانه مذکور ثبت نام نکرده اند انجام نخواهد شد.


مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران افزود: کشاوزران در زمان تحویل محصول کپی کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی خود را به همراه داشته باشند. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار