۳۰ کیلومتر از جاده مازندران به الموت قزوین باقی مانده که میدواریم با برطرف شدن موانع زیست محیطی و دیگر مشکلات، هر چه زودتر این جاده بازگشایی شود
کد خبر: ۱۰۴۶۰۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹ 21 May 2022

به گزارش تابناک مازندران از خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مشکلات جاده ارتباطی رامسر به الموت قزوین با حضور مسئولان دو استان مازندران و قزوین در دهستان اشکور رامسر بررسی شد.


در این جلسه بر ترمیم راه‌های روستایی دهستان اشکور و گازرسانی به این منطقه تاکید شد.


فرماندار رامسر گفت: جاده ارتباطی مازندران به الموت قزوین؛ در حوزه استان‌های مازندران، قزوین و گیلان قرار دارد و هر سه استان باید برای تسریع در ساخت این جاده کمک کنند.


شیرود عشوریان افزود: احداث این جاده برای شکوفایی اقتصاد و گردشگری منطقه ضروری است.


بررسی مشکلات راه ارتباطی رامسر به الموت قزوینبخشدار الموت غربی قزوین هم گفت: ۳۰ کیلومتر از جاده مازندران به الموت قزوین باقی مانده که میدواریم با برطرف شدن موانع زیست محیطی و دیگر مشکلات، هر چه زودتر این جاده بازگشایی شود.


ملایی افزود: قرار شد ۵ کیلومتر از این جاده امسال از طرف قزوین آسفالت شود و سمت استان مازندران هم باید به همین مقدار آسفالت شود.


در جریان سفر رهبر معظم انقلاب به قزوین در آذرماه سال ۱۳۸۲ طرحی به تصویب رسید که بر اساس آن ساخت جاده قزوین-الموت به رامسر و تنکابن با هدف تحت پوشش قرار دادن چند استان کشور موردتوجه قرار گرفت و عملیات احداث آن آغاز شد.
با احداث این جاده، مسافت کنونی قزوین تا تنکابن در غرب مازندران که حدود ۳۳۰ کیلومتر است، حدود ۱۸۲ کیلومتر کاهش می‌یابد.

منطقه اشکور در امتداد سلسله کوه‌های البرز قرار دارد و از جنوبی‌ترین نقطه شهرستان رودسر آغاز و تا جنوبی‌ترین نقطه شهرستان رامسر ادامه دارد. محدوده اشکور از جنوب به استان قزوین از مغرب به شهرستان املش، شهرستان سیاهکل و بخش رودبار الموت و از شرق به کوهستان شهرستان رامسر - شهرستان تنکابن و از شمال به دامنه‌های کوهستانی بخش رحیم‌آباد و شهرستان رامسر متصل است.

دهستان اشکور رامسر با ۱۱ روستا در ۱۲۰ کیلومتری رامسر قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار