برای شناساندن ظرفیت‌های استان به‌عنوان مقصد گردشگری در کشور امسال ساری پایتخت کشورهای عضو اکو شد تا بتوانیم در جلساتی که داریم فرصت‌های گردشگری استان را معرفی کرده و در نهایت با برنامه‌های متنوعی که در حاشیه این اجلاس داریم این ظرفیت‌ها را به صورت عینی گزارش دهیم.
کد خبر: ۱۰۴۳۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸ 09 May 2022

به گزارش تابناک مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران عصر امروز در حاشیه استقبال از سفرای کشورهای عضو اکو درباره رویداد بین‌المللی ۲۰۲۲ اظهار کرد: فلسفه اکو فعالیت اقتصادی ۱۰ کشوری است که با هم تفاهم کردند در زمینه‌های اقتصادی کار کنند و در طول این سال‌ها هم گام‌های خوبی برداشته شد.

وی با بیان اینکه در این اجلاس در خدمت سفیران و دبیرکل کشورهای عضو اکو هستیم، گفت: برای شناساندن ظرفیت‌های استان به‌عنوان مقصد گردشگری در کشور امسال ساری پایتخت کشورهای عضو اکو شد تا بتوانیم در جلساتی که داریم فرصت‌های گردشگری استان را معرفی کرده و در نهایت با برنامه‌های متنوعی که در حاشیه این اجلاس داریم این ظرفیت‌ها را به صورت عینی گزارش دهیم.

استاندار مازندران بیان کرد: امیدواریم برگزاری این اجلاس شروع خوبی برای برقراری ارتباط با کشورهای عضو اکو که با استان مازندران هم‌ مرز هستند، باشد و هم در زمینه تجاری، تبادلات محصولات کشاورزی و هم در حوزه گردشگری که کمتر از حوزه ظرفیت‌های دریا استفاده کردیم، بتوانیم زمینه این همکاری‌ها را تقویت کنیم.

 

دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو نیز جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با یک هیأت سفرا و نمایندگان دائم کشورهای عضو اکو وارد شهرستان ساری شدیم.

وی با بیان اینکه فردا برنامه مفصلی خواهیم داشت، اضافه کرد: رویداد مهم در شهر ساری به‌عنوان پایتخت گردشگری اکو برای سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ رخ خواهد داد و این رویداد پس از اعلام شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان به‌عنوان پایتخت گردشگری اکو صورت می‌گیرد که پیوند مستقیم بین کشورهای عضو اکو را نشان می‌دهد.

دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو ادامه داد: چنان‌که می‌دانیم ایران جایگاه خاصی در گردشگری دارد؛ به این دلیل که کشوری بی‌نظیر از حیث آثار تاریخی و طبیعت و زیبایی‌ها است بنابراین این رویداد برای گسترش هرچه بیشتر روابط کشورهای عضو اثرگذار خواهد بود.

این مسؤول بیان کرد: به‌جز برنامه مفصلی که استانداری و شهرداری و فردا برای نمایندگان عضو دبیرخانه اکو در دستور کار دارند فردا در ساری جلسه شورای نمایندگان دائم کشورهای عضو اکو را برپا خواهیم کرد و در دستور کار این جلسه مساله مهم همکاری و همگرایی اقتصادی بررسی خواهد شد که در راستای همکاری بیشتر اثرگذار خواهد بود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار