معاون رئیس جمهور
طرح‌های نیمه تمام زیادی وجود دارد که شاید تا ۴۰ سال آینده هم این طرح‌ها تمام نخواهد شد و متأسفانه ابزارهای فعلی ما توان حل مسائل را ندارد
کد خبر: ۱۰۴۲۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵ 03 May 2022

به گزارش تابناک مازندران از مهر، معاون اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهوری گفت: برخی طرح های نیمه کاره تا ۴۰ سال آینده هم تکمیل نمی شود و این میراثی به ارث رسیده از گذشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی زاهدی وفا عصر سه شنبه در جلسه توسعه امور اقتصادی در شهرستان نوشهر با بیان اینکه فعالان اقتصادی سربازان خط مقدم تولید و اقتصاد در کشور هستند، افزود: ما وارث وضعیتی هستیم که مشکلات مانده از گذشته بر دوش مان هست و طرح‌های نیمه تمام زیادی وجود دارد که شاید تا ۴۰ سال آینده هم این طرح‌ها تمام نخواهد شد و متأسفانه ابزارهای فعلی ما توان حل مسائل را ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به تحریم‌ها و موانع موجود نمی‌توان در معادلات اقتصادی در دنیا تأثیرگذار بود و بیشتر تاثیرپذیر هستیم.

وی با بیان اینکه استان مازندران ظرفیت‌های بزرگ تولیدی دارد که شاید می‌توان با بعضی کشورهای اروپایی مقایسه کرد، افزود: تغییر ساختار اقتصاد دولتی به اقتصاد مردمی، بومی و غیردولتی مؤلفه درستی برای توسعه اقتصادی است.

معاون اقتصادی وزیربنایی معاون اول رئیس جمهور گفت: امروزه تولید با مبتنی بر دانش بنیان بودن فقط یک شعار شیک نیست، در حقیقت ضرورت بقا برای اقتصاد کشور و دلیلی برای حضور مؤثر در بازارهای بزرگ در زمینه تولید جهانی است.

زاهدی وفا یادآور شد: برخی ظرفیت‌های ایجادشده در کشور حدود ۴۰ درصد بلااستفاده مانده و این موضوع شرایط بالقوه ای است که باید به بالفعل تبدیل شود و از طرفی در برخی جاها با انبوه اشتغال بلااستفاده مواجه هستیم که مطمئناً از بهره وری کمتری برخوردارند.

وی ادامه داد: از جمله مسائل مهم در رشد اقتصادی، دریا بوده که محور اقتصاد دریا در برنامه ریزی تحولی دولت جدیداً نیز مورد بحث است و ارتقا بهره وری بخش خصوصی نیز مهم است و باید به سمتی برویم که همه امور را به توازن مدیریت کنیم تا حداکثر حمایت از سرمایه گذاران و کارآفرینان که اقتصاد کشور بر روی شانه‌های آنان است، را داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار