سرپرست شرکت آب منطقه همدان با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته ۲۵درصد تا به امروز کاهش بارندگی داشته ایم، بیان کرد: کاهش بارندگی‌ها نسبت به بلند مدت ۳۴ درصد است.
کد خبر: ۱۰۴۰۲۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷ 19 April 2022
سرپرست شرکت آب منطقه همدان با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته ۲۵درصد تا به امروز کاهش بارندگی داشته ایم، بیان کرد: کاهش بارندگی‌ها نسبت به بلند مدت ۳۴ درصد است.

به گزارش تابناک همدان از ایران آنلاین، محمد ضروری در خصوص وضعیت بارش‌های استان همدان اظهار کرد: براساس اطلاعات ایستگاه‌های مبنای شرکت آب منطقه‌ای همدان میانگین بارش‌های سال آبی جاری در مهر سال گذشته تا به امروز ۳۰ فروردین ماه سال جاری ۲۰۱ میلی متر بارش در همدان داشته ایم و دقیقا در مدت مشابه سال گذشته حجم این بارندگی‌ها ۲۶۶میلی متر بوده با این که سال قبل نیز خشک سالی بوده است.

وی ادامه داد: حجم بارندگی‌ها در بلند مدت ۴۰ ساله ۳۰۳میلی متر بوده است.

این مقام مسئول در خصوص ثبت بیشترین میزان بارندگی‌ها در استان تصریح کرد: بیشترین میزان بارندگی‌ها در ایستگاه وراینه محدوده مطالعاتی نهاوند حوزه کرخه صورت گرفته که ۳۴۹ میلی متر بوده هر چند در مدت مشابه سال گذشته ۳۸۵ میلی متر بوده و در بلند مدت ۴۷۸ میلی متر، امسال نسبت به سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته و نسبت به بلند مدت ۲۷ درصد بوده است.

ضروی افزود: کمترین میزان بارش در محدوده مطالعاتی قهاوند ایستگاه رزن قهاوند حوزه قره چای اتفاق افتاده با ثبت ۱۲۸ میلی متر بارندگی در حالی که سال گذشته تا این موقع ۲۴۴میلی متر و در بلند مدت ۲۳۴میلی متر بارندگی ثبت شده بود. امسال نیز نسبت به سال گذشته ۴۰درصد کاهش داشته و نسبت به بلند مدت ۳۸درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سرپرست شرکت آب منطقه همدان تاکید کرد: اولویت تامین آب شرب است و تا به امروز آب تامین شده و از این به بعد این مهم انجام خواهد شد، اما در این مسیر نیازمند همراهی مشترکان هستیم تا با مصرف بهینه ما را در این امر یاری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار