همزمان با سراسر کشور:
در جریان سفر حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و غلامحسین حسینی نیا معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به استان خراسان رضوی و در مراسمی ۱۰۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای و ۵۵۵ مرکز جوار و بین کارگاهی افتتاح و ۳۱ مجوز مهارت آموزی در محیط کار واقعی به تعاونی‌ها اعطاء شد که سهم استان کردستان افتتح ۲۰ مرکز جوار و بین کارگاهی و ۴۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای و اعطاء ۱ مجوز مهارت آموزی در محیط کار واقعی به تعاونی از شهرستان مریوان بود.
کد خبر: ۱۰۳۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰ 16 March 2022
به گزارش تابناک کردستان؛ در جریان سفر حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و غلامحسین حسینی نیا معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به استان خراسان رضوی و در مراسمی ۱۰۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای و ۵۵۵ مرکز جوار و بین کارگاهی افتتاح و ۳۱ مجوز مهارت آموزی در محیط کار واقعی به تعاونی‌ها اعطاء شد که سهم استان کردستان افتتح ۲۰ مرکز جوار و بین کارگاهی و ۴۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای و اعطاء ۱ مجوز مهارت آموزی در محیط کار واقعی به تعاونی از شهرستان مریوان بود.
فردین وکیلی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با اعلام این خبر بیان داشت: خوشبختانه امروز با افتتاح ۲۰ مرکز جوار و بین کارگاهی و ۴۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان کردستان شمار مراکز جوار و بین کارگاهی در این استان به ۵۲ مرکز و تعداد آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای نیز به ۱۹۳ رسیده است که حاکی از رشد مناسب این حوزه‌ها در سطح استان می‌باشد.
وکیلی برقراری عدالت آموزشی و بهره مندی عموم مردم شریف استان کردستان از آموزش‌های مهارتی را از جمله اهداف مهم این طرح برشمرد و افزود:رسالت اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور توانمندسازی اقشار مختلف جامعه از جمله شاغلان در بخش صنایع و صنوف است که ایجاد مراکز آموزش جوار و بین کارگاهی در کنار واحد‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی ومهندسی موجب ارتقای سطح دانش و مهارت نیروی انسانی بنگاه‌های اقتصادی می‌شود.
وی با اشاره به اهداف ایجاد مراکز جوار و بین کارگاهی گفت: مراکز آموزش جوار کارگاهی مراکزی هستند که به منظور گسترش آموزش‌های فنی‎ و‎حرفه‌ای و تأمین نیروی کار ماهر مورد نیاز صنایع و واحد‌های تولیدی تأسیس و راه‌اندازی می‎شوند واین آموزش‌ها با نظارت و هدایت اداره کل آموزش فنی‎ و‎حرفه‌ای استان کردستان انجام می‌شود.
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان افزود: در حوزه صنوف و تعاونی‌ها نیز تا کنون ۱۶۹ مجوز مهارت آموزی در محیط واقعی کار با هدف ارتقاء سطح دانش مهارتی شاغلین در این بخش‌ها صادر شده است که می‌تواند گامی مهم و موثر در جهت افزایش بهره وری و تولیدات داخلی باشد.
در پایان این مراسم به صورت نمادین مجوز مرکز جوارکارگاهی تراکتور سازی کردستان و پروانه تاسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای آرتین و چاو اعطاء شد.
شایان ذکر است این مراسم با حضور فرزاد پیشکاری سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حسین رسولی سرپرست اداره کل بهزیستی، شیرزاد قادر پور مدیریت درمان تامین اجتماعی و جمعی از مسئولین استان در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان برگزار شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار