هم جنگل داریم هم گردشگر
ایجاد سایت پرنده نگری در جنگل فندقلو ایده بسیار خوبی است که اگر اجرایی شود باعث افزایش جاذبه های گردشگری سایت تفریحی فندقلوی نمین خواهد شد. با توجه به حضور هزاران گردشگر و پوشش گیاهی منطقه ، امکانات مناسب برای راه اندازی سایت پرنده نگری در فندقلو مهیاست.
کد خبر: ۱۰۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴ 04 March 2015

روز جهانی حیات وحش فرصتی است تا دوباره ایده ایجاد سایت پرنده نگری در جنگل فندقلو پیگیری شود.

به گزارش تابناک اردبیل، فرماندار نمین اوایل دی ماه جاری از تصمیم مسئولان ذی ربط این شهرستان برای ایجاد سایت پرنده نگری در منطقه جنگلی فندقلوی نمین خبر داد. سید مهدی جوادی از اداره کل حفاظت محیط خواست در مطالعه این طرح فرمانداری نمین را یاری کند و گونه هایی از پرندگان که سازگاری لازم را برای نگهداری در جنگل فندقلو را دارند شناسایی شوند.

باید گفت ایجاد سایت پرنده نگری در جنگل فندقلو ایده بسیار خوبی است که اگر اجرایی شود باعث افزایش جاذبه های گردشگری سایت تفریحی فندقلوی نمین خواهد شد.

راه اندازی سایت پرنده نگری فندقلو هزینه گزافی نیاز ندارد و با توجه به حضور هزاران گردشگر از نقاط مختلف در سایت جنگلی فندقلوی نمین و پوشش گیاهی طبیعی منطقه، امکانات مناسب برای راه اندازی سایت پرنده نگری مهیاست.

چندی پیش حجت الاسلام علی رحیمی امام جمعه نمین در نشستی با جمعی از معتمدین و نخبگان شهر نمین ، خواستار استفاده بهینه از ساست تفریحی و جنگلی فندقلو شده و گفته بود شایسته است مسئولان برای توسعه صنعت گردشگری استان از نعمت های طبیعی و خدادادی فندقلو استفاده بهینه داشته باشند.

سولماز پورنعمت از فعالان اجتماعی شهر نمین هم در گفتگو با تابناک اردبیل گفت: مردم نمین از ایده فرمانداری برای ایجاد سایت پرنده نگری در جنگل فندقلو حمایت می کنند و خواستار پیگیری و تحقق این وعده از طرف فرمانداری هستند.

به گفته فرماندار نمین مکاتبات لازم با اداره کل حفاظت محیط زیست در این باره انجام شده است و علاوه بر اداره حفاظت محیط زیست، بخش خصوصی نیز می تواند با طی مراحل قانونی نسبت به راه اندازی سایت پرنده نگری اقدام کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار