مدیرکل اسبق آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان:
سید جمیل احمدی مدیر کل اسبق اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان گفت: آموزش‌های مهارتی باید به عنوان یک ابزار کارآمد در جهت ایجاد اشتغال پایدار مورد توجه قرار گیرد و اگر نیروی کار ماهری داشته باشیم می‌توانیم در جهت صیانت از اشتغال موجود و همچنین زمینه سازی برای ایجاد اشتغال پایدار و بهره وری از منابع انسانی به این شیوه نگاه کنیم.
کد خبر: ۱۰۳۰۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶ 22 February 2022


به گزارش تابناک کردستان؛ سید جمیل احمدی مدیر کل اسبق اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و صنوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایراستان کردستان که با حضور محمود کریمی بیرانوند معاون اشتغال و توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امیر میمنت آبادی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اسماعیل زارعی کوشا استاندار استان کردستان و جمعی از مسئولین ارشد استانی در سالن پیامبر اعظم استانداری این استان برگزار شد بیان داشت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته امروز شاهد ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای چارت دار دولتی و توزیع متوازن آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای درسطح استان هستیم که این خود نشان احمدی افزود: آموزش‌های مهارتی باید به عنوان یک ابزار کارآمد در جهت ایجاد اشتغال پایدار مورد توجه قرار گیرد و اگر نیروی کار ماهری داشته باشیم می‌توانیم در جهت صیانت از اشتغال موجود و همچنین زمینه سازی برای ایجاد اشتغال پایدار و بهره وری از منابع انسانی به این شیوه نگاه کنیم.
وی گفت: یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های مطلوب دولت ایجاد نهضت سوادآموزی در سطح کشور بود که به عقیده بنده با توجه به نیاز امروز کشور باید نهضت مهارت آموزی جایگزین این نهضت در راستای توانمند سازی مهارتی جوانان جهت ورود به بازار کار گردد که این مهم جزء با حمایت‌های همه جانبه دولت و مسئولین ارشد کشوری و استانی میسر نخواهد شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با اشاره به تشکل‌های بخش خصوصی و نهاد‌های دولتی بیان داشت: تفاهم نامه‌هایی که با شرکت‌های توزیع نیروی برق، شرکت گاز و دیگر نهاد‌ها و در بخش خصوصی نیز مانند اتحادیه خبازان، انجمن استاد کاران بخش صنعت ساختمان و ... دیگر تشکل‌ها اشاره کرد که باید نیرو‌های فنی و مهندس‌های آن‌ها دارای گواهینامه مهارت را داشته باشد.
مدیر کل اسبق اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان درخصوص دیپلماسی نیز، بیان کرد: ما در اقلیم کردستان تفاهم نامه‌هایی را امضا کردیم که آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای اقلیم با تجهیزات ایرانی مجهز شوند و مربی‌های این آموزشگاه‌ها در داخل کشور مهارت هارا بیاموزند و در اقلیم آموزش دهند.
سید جمیل احمدی بیان داشت: با آموزش‌های مهارتی می‌توانیم به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه کنیم که رونق تولید ملی را در نظر داشته باشیم و در زمینه صادرات به تولید کنندگان کمک کرده باشیم.
احمدی اظهار داشت: باید با آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای انگیزه را دربین جوانان ایجاد کنیم تا به سمت و سوی اشتغال گام بردارند و به توسعه استان کمک کرده باشند.
سید جمیل احمدی در پایان سخنان خود اظهار داشت: خوشبختانه در تمامی شهرستان‌های استان مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای به صورت متوازن ایجاد شده است و در تمام استان آزمون‌های مهارتی کتبی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

در پایان این مراسم با اعطاء لوایح تقدیری از سوی غلامحسین حسینی نیا معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اسماعیل زارعی کوشا استاندار و رضا طوسی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان از زحمات ۱۰ ساله سید جمیل احمدی مدیرکل پیشین اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان تقدیر و فردین وکیلی به عنوان سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان منصوب شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار