مدیر عامل پتروشیمی شازند گفت: صادرات ۳۰۰ میلیون دلار انواع محصولات این شرکت در سال جاری هدفگذاری شده است.
کد خبر: ۱۰۲۸۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶ 14 February 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،ابراهیم ولدخانی افزود: تا پایان دی‌ماه امسال، ۲۷۰ میلیون دلار معادل ۹۰ درصد از برنامه هدفگذاری شده، محقق شد.
وی با بیان اینکه محصولات پتروشیمی شازند به بیش از ۴۰ کشور جهان صادر می‌شود یادآورشد: بازار آسیای میانه به طور کامل در دست این شرکت است و به تازگی هم یک محموله صادراتی از پتروشیمی به کشور روسیه صادر شد.
وی با بیان اینکه فروش پتروشیمی شازند در سال جاری به ۱۶۰ هزار میلیارد ریال رسید که در تاریخ این شرکت بی‌سابقه بوده است گفت: بیش از ۵۰ درصد میزان فروش محصولات این شرکت در داخل کشور بوده است و بیش از پنج هزار واحد پایین دستی داخلی نیز محصولات این شرکت را خریداری کرده‌اند.
مدیر عامل پتروشیمی شازند میزان تولیدات این شرکت در سال جاری را یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: خوراک روزانه این شرکت بیش از سه هزار تن است که با توجه به نوسانات نرخ ارز مشکلات بسیاری در تامین آن وجود دارد.
ولدخانی ادامه داد: تعمیر، نگهداری و فراهم کردن قطعات مجموعه پتروشیمی شازند که از تکنولوژی پیشرفته خارجی است، یکی از مشکلات عمده این واحد است اما با تلاش‌های شبانه‌روزی مهندسان و تکنسین‌های این مجموعه تا کنون ۲۵ میلیون دلار از قطعات بسیار حساس با توان داخلی بومی‌سازی شده و سال ۹۸ نیز برای اولین بار بدون حضور شرکت‌های خارجی این مجموعه اوورهال شد.
وی با بیان اینکه محصولات پتروشیمی ۲ بار به بورس ارائه می‌شود گفت: در صورتی که محصولات ارائه شده مشتری نداشته باشد اجازه صادرات پیدا خواهیم کرد و اکنون بازار اوراسیا در اختیار ماست و به روسیه، سوریه و حتی کشورهای اروپایی صادرات انجام می‌شود.
مدیر عامل پتروشیمی شازند اظهار داشت: این واحد تولیدی در انجام مسئولیت‌های اجتماعی همواره پیشگام بوده و در سال‌جاری ۶۷۰ نفر جذب کرده که ۴۰۰ نفر آن به شکل قراردادی و ۲۰۰ نفر به شکل روزمزدی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار