اعتباری بالغ بر ۲۹۸ میلیارد و ۴۶۲ میلیون ریال در ایام الله دهه فجر امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۷۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱ 08 February 2022

به گزارش تابناک مازندران از خبرآنلاین ، سید کاظم حسینی کارنامی با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی،در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان،با محوریت ابلاغ آیین نامه نحوه محاسبه برق مصرفی مشترکان،با اشاره به اینکه یک میلیون و پانصد هزار مشترک توزیع برق مازندران هستند گفت: از گلوگاه تا فریدونکنار در حوزه مدیریت شرکت توزیع برق مازندران و از فریدونکنار تا رامسر در حوزه برق غرب استان قرار دارد.

وی همچنین به برنامه ریزی در خصوص اعمال تعرفه جدید برق مشترکان از اوایل بهمن‌ ماه اشاره‌ کرد و افزود: تصمیم گیری در این خصوص در راستای حمایت از مشترکینی است که الگوی مصرف را بدرستی رعایت می‌کنند.

سرپرست شرکت توزیع برق مازندران با اعلام اینکه اصلاح الگوی مصرف ابلاغیه دولت و بر اساس الگوی مصرف در فصل گرم سال بهار و تابستان، مازندران جزو چهر استان کشوری است تصریح کرد: از یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک توزیع برق مازندران حدود ۶۵ درصد الگوی مصرف را رعایت می کنند.

حسینی با تاکید بر اینکه هزینه برق مصرفی افراد پرمصرف ۲/۸ برابر محاسبه می‌شود اظهار داشت: ۱۷ درصد مشترکانی که بین الگو مصرف و بالاتر قرار دارند با خاموش کردن حتی یک لامپ می‌توانند تا ۸۰ درصد هزینه برق خود را کاهش دهند.

وی همچنین در ادامه این نشست در پاسخ به سوالات متعدد خبرنگاران در خصوص اعمال تعرفه جدید برق در قبوض جدید با اعلام اینکه نرخ برق تعیین شده مشترکانی که بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ کیلو وات ساعت در ایام تابستان مصرف کنند ، سه هزار ریال برای هر کیلو وات ساعت و نیز الگوی مصرف در فصل پاییز وو زمستان ۲۰۰ کیلو وات ساعت برای هر خانوار در ماه تعیین شده است.

سرپرست شرکت توزیع برق مازندران هزینه برق مشترکانی که در ایام تابستان بیشتر از ۶۰۰ تا ۸۰۰ کیلو وات ساعت برق مصرف کنند را به ازای هر کیلو وات ساعت ۵ هزار ریال اعلام و خاطر نشان کرد: نرخ برق مشترکان بالای ۸۰۰ کیلو وات ساعت نیز ۷ هزار ریال برای هر کیلو وات ساعت محاسبه می‌شود.

حسینی کارنامی با اشاره به اینکه نرخ تعرفه برق واحد های صنفی بر اساس نرخ برق مصرفی محاسبه و تعرفه پلکانی در این صنوف حذف شده است،مطالبات شرکت توزیع برق مازندران را از مشترکان حدود ۷۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: در صورت دریافت مطالبات از مشترکان بدهکار،این شرکت می‌تواند بدهی های خود را به پیمانکاران پرداخت نماید.

وی همچنین بر این نکنه تاکید کرد که در گرفتن پیمانکار جهت انجام پروژه های برق رسانی به نقاط مختلف استان مازندران با مشکلات مواجه هستیم.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق مازندران پروژه های مورد بهره‌برداری این شرکت در ایام الله دهه فجر را در سطح امورهای ۱۸ گانه برق شهرستان های استان را شامل : کاهش تلفات، مقاوم سازی شبکه، رنگ و توسعه فیدر، رفع ضعف ولتاژ،تامین برق مسکن مهر ،نصب کابل خود نگهدار ،احداث ساختمان اداری ،اصلاح ، بهینه سازی ، توسعه و احداث شبکه های توزیع برق در استان اعلام کرد که برای بهره‌برداری از این پروژه ها تعداد ۹۶ دستگاه پست هوایی نصب و نیز ۲۶ کیلومتر شبکه فشار متوسط و حدود ۵۰ کیلومتر شبکه‌ فشار ضعیف احداث شده است.

گفتنی است تعداد پست های توزیع برق مازندران ۳۶ هزار و ۳۸۲ دستگاه، با ظرفیت ۴ هزار و ۵۲۴ ولت آمپر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار