میزان تسهیلات اعطایی به بخش تعاون درسال های اخیر ۹۸۰ میلیارد ریال (فقط از طریق بانک توسعه تعاون) و میزان صادرات محصولات تولیدی این بخش ۴۵۶ میلیون دلار برآورد می‌شود که البته با توجه به ظرفیت‌های بالای استان می‌توان شاهد نقش آفرینی‌های بیشتر بخش تعاون دراستان بود.
کد خبر: ۱۰۲۷۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸ 07 February 2022

به گزارش تابناک مازندران ، سرپرست ااداره کل تعاون مازندران گف: بیش از ۵۵۶ میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه های آسیب دیده ناشی از کرونا تاکنون در استان پرداخت شد.

علی باقری عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به جایگاه مهم بخش تعاون در اقتصاد کشور گفت: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران؛ توسعه فعالیت‌های بخش تعاون دراولویت قرارگرفت ومازندران نیزدراین زمینه گام‌های بلندی را برداشته به گونه‌ای که تاکنون ۱۳ هزار و۸۷۰ واحد تعاونی در استان ایجاد شده وزمینه اشتغال بیش از ۱۴۰ هزار و۷۰۰ نفردراین واحدها فراهم شده است.

وی ایجاد اتاق تعاون وتشکیل ۳۰ اتحادیه مربوط به شرکت‌های تعاونی را اقداماتی ارزشمند درجهت تقویت بخش تعاون و هماهنگی بیش ازپیش فعالان این عرصه عنوان کرد وگفت: میزان تسهیلات اعطایی به بخش تعاون درسال های اخیر ۹۸۰ میلیارد ریال (فقط از طریق بانک توسعه تعاون) و میزان صادرات محصولات تولیدی این بخش ۴۵۶ میلیون دلار برآورد می‌شود که البته با توجه به ظرفیت‌های بالای استان می‌توان شاهد نقش آفرینی‌های بیشتر بخش تعاون دراستان بود.

باقری از برگزاری ۳۵ جشنواره تعاونیهای برتر در استان مازندران در سال‌های اخیر خبر داد و افزود: برگزاری ۴۶۸ نمایشگاه داخلی و حضور تعاونگران استان در ۱۳۰ نمایشگاه خارجی ازدیگر دستاوردهای بخش تعاون استان به شمار می‌آید.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران ساخت ۱۲ هزار و۷۹۲ فقره مسکن توسط تعاونی‌های مسکن استان و واگذاری آنها به متقاضیان را در قالب طرح‌های مسکن مهر و مسکن متعارف یادآور شد و گفت: افتتاح مرکز نوآوری و توسعه تعاون به منظور تبدیل شدن تعاونی‌ها به واحدهای خلاق و نوآور، راه اندازی کمیته استانی رسیدگی و رفع موانع و مشکلات تعاونی‌ها و ایجاد کرسی تعاون در دانشگاه با هدف آشنایی دانشجویان وهمچنین راه اندازی سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون از دیگر اقدامات صورت گرفته در جهت تقویت این بخش مردمی اقتصاد استان بوده است.

باقری، حمایت ازکارآفرینان را یکی از برنامه‌های مهم اداره کل تعاون و کار استان برشمرد و شناسایی و معرفی کارآفرینان برتر و برگزاری منظم جشنواره امتنان از کارافرینان نمونه را درهمین راستا عنوان کرد. سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران ترویج فرهنگ کارآفرینی را یکی ازالزامات شرایط کنونی کشور واستان اعلام کرد.

باقری در بخش دیگری تشکیل ۲۳ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی و مرکزشتاب دهی و فضای کار مشترک با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی در استان را یادآور شد و فعالیت ۵۳ مرکز مشاوره شغلی وکاریابی داخلی و۴ مرکزکاریابی بین المللی با هدف ارائه خدمت به جویندگان کار را از دیگر اقدامات صورت گرفته در استان در سال‌های پس از پیروزی انقلاب برشمرد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران پیگیری تسهیلات پرداختی به کارآفرینان را مورد اشاره قرار داد وگفت: پیگیری پرداخت بیش از ۱,۲۰۰ میلیارد تومان ازمحل اعتبارات بنگاه‌های اقتصادی زود بازده وکارآفرین، پیگیری پرداخت ۵۴۹ میلیارد ریال به طرح‌های کسب و کارخرد وخانگی و صدور افزون بر ۲۵ هزارفقره مجوز مشاغل خانگی، پیگیری پرداخت ۳ هزار و۹۵۷ میلیارد ریال به طرح‌های حمایتی کمیته امداد امام و بهزیستی از محل ردیف‌های بودجه‌ای از جمله مواردی هستند که دراین اداره کل انجام شده است.

وی پیگیری تخصیص اعتبار بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان و جذب بیش از ۲۶۹ میلیارد تومان برای طرح‌های اقتصادی استان با استفاده از اعتبارات بند الف و ب تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۶ (اعتبارات فراگیر) و پیگیری انعقاد قرارداد و پرداخت بیش از ۵۱۵ میلیارد تومان به طرح‌های روستایی ازمحل اعتبارات روستایی وعشایری با بهره گیری از منابع صندوق توسعه ملی- در سال ۱۳۹۶ برای اولین بار- را از جمله اقدامات اداره کل تعاون و کار استان مازندران در سال‌های پس ازپیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: در جریان همه گیری بحران کرونا در استان مازندران، پرداخت ۵۶۶ میلیارد تومان به بنگاه‌های اقتصادی به شدت آسیب دیده از جمله کارهای بود که به منظور حمایت از مشاغل خرد و بنگاه‌های اقتصادی صورت گرفت.  

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار