موسی خلیلی شهردار شهرستان نکا:
شهردار شهرستان نکا با بیان اینکه: نکا دارای معضلات زیادی میباشد، یکی از مهمترین مشکلات این شهر را حاشیه ی رودخانه ها برشمرد و تشریح کرد: در حاشیه ی رودخانه ها بیش از 40 خانوار هستند که بعد از سیل بزرگ نکا کتباً توافق و امضا کردند تا در باغ عرب پروانه ی زمین و خانه بگیرند و ملک سیل زده را به شهرداری تحویل دهند. آنها توافق کردند، معوض گرفتند اما متاسفانه ملکشان را رها نکردن
کد خبر: ۱۰۲۶۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷ 01 February 2022

به گزارش تابناک مازندران؛ موسی خلیلی با بیان اینکه: نکا دارای معضلات زیادی میباشد، یکی از مهمترین مشکلات این شهر را حاشیه ی رودخانه ها برشمرد و تشریح کرد:

در حاشیه ی رودخانه ها بیش از 40 خانوار هستند که بعد از سیل بزرگ نکا کتباً توافق و امضا کردند تا در باغ عرب پروانه ی زمین و خانه بگیرند و ملک سیل زده را به شهرداری تحویل دهند. آنها توافق کردند، معوض گرفتند اما متاسفانه ملکشان را رها نکردند.

شهردار شهرستان نکا تصریح کرد: اگر این مشکل نبود حاشیه ی رودخانه قدرت مانور بسیار زیادی در پارک سازی و فضای سبز داشت و در تحول شهر بسیار تاثیرگذار بود که متاسفانه این معزل، تاکنون لاینحل ماند.

خلیلی افزود: در حال حاضر شهرداری درحال پیگیری از طریق دادستان و مراجع ذی صلاح است تا بتواند این مشکل را پس از این همه سال حل نماید.

وی افزود: برخی از معضلات طوری است که شهر را زیرورو میکند، بطور مثال شهر را 50 سال جلو می اندازد. رودخانه وقتی از مرکز شهر رد میشود، میتواند نماد زیبایی آن شهر محسوب شود اما زمانیکه آزادسازی نشود تبدیل به یک معضل بسیار بزرگ میشود.

شهردار شهرستان نکا عنوان کرد: زیباسازی رودخانه هم روی منظره ی شهری و هم زیست محیطی تاثیر بسزایی دارد. درحال حاضر شهردار پیگیری هایی جهت حل این مشکل کرده که در این راستا یک جلسه ای با شهروندان موردنظر برگزار کرده است. آنها 20 سال پیش، توافق کرده اند، اما هنوز از اینجا بلند نشده اند و احساس میکنند ملک خودشان است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر فکر میکنند که به آنها اجهاف شده است، باید شکایت و پیگیری کنند، اگر اجهاف نشد که باید از اینجا بلند شوند که بهرحال از این دوحال خارج نیست.

خلیلی گفت: باتوجه به اینکه چند پارکی که در حاشیه ی رودخانه ایجاد شده، در زیبایی نکا تاثیر بسزایی گذاشته است، اگر این حاشیه ی رودخانه که میبینید، از پل مرکزی شهر تا پل کمربندی تعریض هایش انجام و تبدیل به فضای سبز و پارک و پکیج کامل شود چقدر به زیبایی نکا افزوده میشود. مسلماً نکا بسیار زیباتر از این که هست میشود.

شهردار نکا سگهای ولگرد را یکی دیگر از معضلات این شهرستان قلمداد کرد و گفت: معمولا سگها از جمله جانوارانی هستند که در یک منطقه زندگی میکنند و در همان منطقه و کوچه پس کوچه هایش می مانند و همه ی شهروندان سگهای منطقه ی خود را می شناسند. وقتی می بینید که در یک شبانه روز حدود 10_15 قلاده سگ به محله ی شما افزوده شده، می فهمید که سگهای نکا بیشتر از سگهای دیگر شهرها زادو ولد نمیکنند، بلکه از شهرهای دیگر آورده و رها میشوند و این هم دلیلش این است که همه ی شهرها و روستاها کمپ نگهداریِ سگ ندارند.

وی مشکل دیگرِ شهرستان نکا را ریختن نخاله عنوان کرد و افزود: در ورودی ها، کمربندی ها و حاشیه ی جاده ها، نخاله ساختمان دیده میشود. ماشینهایی در تاریکی شبها در این جاها نخاله خالی میکنند، درحالیکه نیروی شهرداری آنجا نیست.

خلیلی همچنین معضل تاسیسات شهرداری را هم یکی دیگر از معضلات نکا دانست و گفت: تاسیسات شهرداری بسیار زیاد است. پارکها ، تیربرقها و تابلوهای نام کوچه ها، المان ها همه از تاسیسات شهرداری هستند، اما شهرداری نمیتواند برای هر پروژه و زیر هر درخت یک نگهبان بگذارد. شهروند باید مراقبت کند، عکس بگیرد، پلاک ماشین را بگیرد، زنگ بزند و گزارش دهد. وقتی شهروند این کار را نمی کند این اشخاص همچنان به کار خود ادامه می دهند.

وی همچنین عنوان کرد: ما همان جایی که نخاله میریزند تابلو زدیم بعد از مدتی می بینیم که علاوه بر ریختن نخاله، تابلو را هم بریدند و بردند. حتی در بعضی از کوچه ها بیش از 10 بار تابلو نصب کردیم، متاسفانه باز هم تابلو را می برند و ساکنین کوچه ها نه هیچ اعتراضی میکنند و نه هیچ گزارشی میدهند. بیشتر تاسیسات شهری که میبینید دوباره کاری است و عوارض آن جیب من و شما پرداخت میشود.

شهردار شهرستان نکا در پایان از همه ی شهروندان خواست تا درصورت مشاهده رهاکردن سگ، بریدن درخت، ریختن نخاله در کنار جاده ها، کندن تابلوها و ... به شهرداری اطلاع دهند.


خبر: الهام زارعی  

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار