بدهی ۹ ساله این پارلمان شهری به تامین اجتماعی زمانی مشکل آفرین شد که شهرداری ساری شرایط مساعدی نداشته و نیروهای مازاد و بدهکاری های مرتبط و غیرمرتبط زمینه سست شدن زیربنای شهرداری و ورشکستگی آن را فراهم کرده است.
کد خبر: ۱۰۲۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳ 12 January 2022

به گزارش تابناک مازندران، بدهی های معوقه شهرداری ساری به تامین اجتماعی مسئله ساز شد و موجب صدور حکم مصادره املاک و اموال این پارلمان و بالاگرفتن اختلافات فی ما بین در آستانه برگزاری میزبانی این شهر از رویداد بین المللی گردشگری اکو ۲۰۲۲ گردید.

بدهی ۹ ساله این پارلمان شهری به تامین اجتماعی زمانی مشکل آفرین شد که شهرداری ساری شرایط مساعدی نداشته و نیروهای مازاد و بدهکاری های مرتبط و غیرمرتبط زمینه سست شدن زیربنای شهرداری و ورشکستگی آن را فراهم کرده است.

این اختلافات در حالی به اوج خود رسیده که شهر ساری میزبانی رویداد بین المللی گردشگری اکو ۲۰۲۲ است و سازمان تامین اجتماعی مازندران بخشی از پارک صفرآباد (اکو) شهرداری ساری را بابت طلب خود توقیف و با قیمت نازل به مزایده گذاشته است.

در این رابطه معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری ساری به بدهی شهرداری ساری به تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: شهرداری ۴۰۰ میلیارد تومان بابت حق بیمه کارکنان از سالیان قبل به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است.

کیا علیزاده در گفت و گو با ایسنا با یادآوری این موضوع که سازمان تأمین اجتماعی در مرحله نخست ۱۵ باب مغازه در پاساژ شهریاری را توقیف و به مزایده گذاشت، گفت: در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی پارک صفرآباد (اکو) شهرداری ساری را بابت طلب خود توقیف و با قیمت نازل برای مزایده قرار داده و این در حالی است که شهرداری این مکان تفریحی و گردشگری را برای میزبانی از گردشگران اکو ۲۰۲۲ آماده کرده است.

وی افزود: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، سازمان تأمین اجتماعی می ‌تواند طلب خود را به ‌صورت اقساطی از ادارات دریافت کند که این موضوع شامل حال شهرداری نیز می‌ شود. شهرداری ساری نیز بر اساس این مصوبه ماهیانه ۸ میلیارد تومان به تأمین اجتماعی پرداخت می‌ کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری ساری با ابراز گلایه از اینکه چرا سازمان تأمین اجتماعی در این ۱۰ سال اقدام به وصول مطالبات خود نکرده است، خاطرنشان کرد: سوال اینجاست که چرا اکنون که شهرداری علاوه بر پرداخت بدهی حق بیمه خود، میزبان رویداد بین‌المللی ساری ۲۰۲۲ است توقیف اموال شهرداری انجام شده است؟ و چرا ملکی که سال‌ ها رها شده بود و با تدبیر امروز قرار است از ظرفیت گردشگری آن استفاده شود، مد نظر قرار گرفته است؟

علیزاده به افزایش رقم بدهی شهرداری ساری به تأمین اجتماعی به دلیل تأخیر در پرداخت حق بیمه کارکنان از سال ۹۱ تا پایان سال ۹۹ اشاره و تاکید کرد: از ابتدای سال جاری به ‌رغم مشکلات مالی و معوقات معطل‌ مانده بسیار، اما حق بیمه کارکنان شهرداری با تأکید مدیریت شهری به‌روز پرداخت می‌ شود.

وی اظهار امیدواری کرد: سعی بر این است تا مشکل بیمه کارکنان شهرداری که در مدت چندین سال به دلیل تأخیر در پرداخت به سازمان تأمین اجتماعی گریبان گیر شهرداری بوده، حل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار