با داشتن این همه منابع و ظرفیت عظیم دریا و جنگل معنا ندارد که این استان فقیر باشد، ولی می‌بینیم مستضعف‌ترین مردم را در استان داریم
کد خبر: ۱۰۲۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳ 11 January 2022

به گزارش تابناک مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور پس از گذشت

 دو ماه از انتصاب به‌عنوان استاندار مازندران در گفت‌وگویی اظهار کرد:

فرزند مازندران هستم و ریشه و نسل ما مازندران است و  سال‌های سال اجداد ما از توابع بخش بلده زندگی می‌کردند.

وی با بیان اینکه مازندران زمرد نتراشیده است، افزود:

این استان واقعا از ظرفیت‌های عظیم معنوی، انسانی، خدادادی و منحصربه فردی برخوردار است، البته ظرفیت‌های مازندران را نباید به مردم بگوئیم؛ چرا که مردم می‌دانند ولی آنچه که نمی‌دانند این است مسوولان چه کردند که اینکه این ظرفیت‌ها از بالقوه به بالفعل تبدیل شود؟!

استاندار مازندران بیان کرد: واقعیت این است وقتی مقام معظم رهبری به خوبی و بادقت در یکی از سفرها به مازندران فرمودند،

باوجود این همه ظرفیت عظیم دریا و جنگل معنا ندارد که این استان فقیر باشد، ولی می‌بینیم مستضعف‌ترین مردم را در استان داریم.

این مسوول اضافه کرد: شرایط ظاهری استان به‌واسطه گردشگری و توریستی در طول این سال‌ها، بخش مستضعف مازندران مغفول ماند ولی به واسطه نزدیکی به پایتخت احساس می‌شود این استان از همه امکانات برخوردار است درحالی‌که اینگونه نیست.

*نوسانات عجیب جمعیتی در مازندران

حسینی‌پور در ارتباط با وضعیت رشد جمعیتی در ۶۰ سال گذشته و نوسانات عجیبی در این زمینه، گفت: میزان رشد جمعیت از سال ۵۵ تا ۶۵ از رشد خوبی برخوردار بود ولی پس از آن شرایط به عکس شد به‌طوری‌که الان جز استان‌هایی هستیم که بیشترین نگرانی را در زمینه جمعیت داریم.

وی ادامه داد: قطار مدیریتی که به‌ویژه بعد از انقلاب در استان به حرکت درآمد، خدمات خوبی ارائه داد که یکی از مهم‌ترین خدمات، احیای امکانات در روستاها بود.

استاندار مازندران به وجود ۳هزار و ۶۰۰ روستا در استان اشاره کرد و افزود: اکثریت روستاها از امکانات در حوزه‌های مختلف آب آشامیدنی، بهداشت، جاده ارتباطی و مخابراتی  برخوردار هستند که از تلاش‌های مدیران جای تقدیر دارد.

این مسوول با اعلام اینکه احساس من این است ۷۰ درصد از ظرفیت‌های استان هنوز دست نخورده است، تصریح کرد: این استان باید در شرایطی قرار گیرد که مردم از استضعاف دربیایند و با یک شرایط ایده‌آل به زندگی خود را ادامه دهند و این وضعیت قابل قبول نیست.

حسینی‌پور بیان کرد: در حوزه‌های مدیریتی مختلف نخبگانی فراوانی داریم که بهره‌گیری از آنها می‌تواند گره‌های بسیاری را بگشاید و برنامه ما این است بتوانیم این ظرفیت‌ها را شناسایی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار