معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نباید در سایه غفلت آبی شدن وضعیت کرونایی شهرستان های استان از رعایت پروتکل ها کمرنگ شود.
کد خبر: ۱۰۱۷۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸ 20 December 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علیرضا کمالی افزود: سوش جدید "امیکرون" وارد کشور شده و با توجه گسترش و چرخش سریع آن، مطمئنا وارد استان مرکزی نیز خواهد شد.
وی یادآورشد: این مهم رعایت پروتکل های بهداشتی به خصوص زدن ماسک و خودداری از حضور در تجمعات و فاصله اجتماعی را بیش از پیش، نشان می دهد.
وی تاکید کرد: تزریق دز سوم واکسن در جلوگیری از انتشار هر چه بیشتر این ویروس و پر شدن مجدد تخت های بیمارستانی و همچنین آبی نگه داشتن وضعیت کرونایی شهرهای محل سکونتمان بسیار مهم و تاثیرگذار است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ژنوم امیکرون با نوع اصلی Sars-CoV-۲ متفاوت است؛ در میان تغییرات، جهش‌های متعددی وجود دارد که قبلاً در آلفا، بتا، گاما و دلتا رخ داده است، بنابراین شواهدی وجود دارد که امیکرون می‌تواند بسیار مسری باشد.
دکتر کمالی یادآور شد: از جمله نگرانی‌ها درباره این نوع ویروس کرونا وجود جهش‌های متعدد و متنوع است، بیش از ۳۰ جهش در پروتئین اسپایک امیکرون گزارش شده، تعدادی که بیش از دو برابر جهش‌های واریانت دلتاست، بعضی از این جهش‌ها قدیمی هستند و در واریانت‌های قبلی مانند آلفا، بتا، گاما و دلتا شناسایی شده بودند و بعضی از آن‌ها جدید بوده و مربوط به پروتئین اسپایک نیستند.
وی افزود: برای مثال افزایش شیوع امیکرون در انگلیس نشان می‌دهد سویه امیکرون بسیار سریعتر از سویه غالب قبلی یعنی دلتا شیوع پیدا کرده و محافظت واکسن در مقابل بیماری علامت‌دار کمتر است، به همین دلیل تزریق نوبت یادآور کرونا در انگلیس سرعت بیشتری پیدا کرده است و در کشور به خصوص استان مرکزی نیز به شدت توصیه می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار