اولین نشست خبری شورای ششم شهرستان نکا در سال 1400
طرحهایی تهیه شد که با حضور شهردار پیگیریهایی کردیم که کار را تسهیل کرد. بستر سازی و ریل گزاری شد، که از مردم انتظار داریم در حوزه ی گره گشایی و بازگشایی معابر، به ما کمک کنند تا باهم در کار خیر شریک شویم. که در غیر اینصورت مجبور میشویم که درخواست تغییر طرح داده و مسیر آن را تغییر دهیم.
کد خبر: ۱۰۱۳۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۴ 02 December 2021

به گزارش تابناک مازندران، سیداسماعیل میری رئیس شورای شهر نکا با بیان اینکه، شورای شهر ششم دارای محورهای مهمی میباشد که منشور اخلاقی برایش تعریف شده است، عنوان کرد:

سیاستهای ما براساس 7 منشور میباشد که عبارتند از: (مردم محوری)، (عدالت اجتماعی)، (کوشش حداکثری)، (خرد جمعی)، (دوری از هرگونه شکاف، حاشیه پردازی، اختلاف، شخصی نگری)، (اتحاد، یکدلی، انسجام، تعامل و هم افزایی) و (شایسته سالاری).

تشریح برنامه‌های عمرانی شهر نکا توسط رئیس شورای شهرو شهردار نکا+گزارش تصویری
 

وی گفت: سیاستهای شورا را در حوزه های مختلفی همچون عمرانی، ترافیکی و گردشگری_تفریحی و زیباسازی، بهداشتی و ایمنی تقسیم کردیم. همچنین شورای شهر پس از نیازسنجی و پایش شهر برنامه های کلی و چشم انداز 4 ساله را تهیه و به اتفاق شهردار، مجموعه ی شهرداری و مشاورین منتخب، برای 4 سال چشم انداز تعیین می کنیم که بر این اساس در حوزه های عمرانی تلاش ما اینست که در دفع آبهای سطحی و ساخت جداول و کانالها برنامه داشته باشیم تا در طول 4 سال مشکلات آب سطحی نداشته باشیم و آبهای سطحی را براحتی دفع نمائیم.

تشریح برنامه‌های عمرانی شهر نکا توسط رئیس شورای شهرو شهردار نکا+گزارش تصویری
 

میری افزود: در بحث آسفالت معابر و زیرسازی کوچه ها، تصمیم بر این شد که بعد از 4 سال هیچ کوچه ی خاکی نداشته باشیم و همه ی کوچه ها را بتوانیم آسفالت کنیم اما ممکن است این سیاست تا یکسال دیگر محقق شود.

وی گفت: باتوجه به اینکه جهت احداث میادین و ... پیمانکارش را انتخاب کردیم و ابراز امیواری کرد: بزودی کلنگ زنی کنیم.

سید اسماعیل میری در ادامه درباره ی تقاطع های غیر همسطح شهر نیز عنوان کرد:

تشریح برنامه‌های عمرانی شهر نکا توسط رئیس شورای شهرو شهردار نکا+گزارش تصویری
 

امیدواریم هم مشکلات ترافیکی حل و هم مشکل عبور و مرور سهل شود که در حوزه ی ترافیکی، بازگشایی معابر بزرگی که به موازات خیابان انقلاب هستند مانند سی متری از برنامه های اصلی ماست.

رییس شورای شهر نکا اصافه کرد:

طرحهایی تهیه شد که با حضور شهردار پیگیریهایی کردیم که کار را تسهیل کرد. بستر سازی و ریل گزاری شد، که از مردم انتظار داریم در حوزه ی گره گشایی و بازگشایی معابر، به ما کمک کنند تا باهم در کار خیر شریک شویم. که در غیر اینصورت مجبور میشویم که درخواست تغییر طرح داده و مسیر آن را تغییر دهیم.

وی گفت: در حوزه ی گردشگری_تفریحی_زیبایی، ساماندهی رودخانه را داریم و همچنین در بخش پارکهای جنگلی که چندی پیش شاهد افتتاح مجموعه ی قرمرض بودیم که کار منحصر بفردی انجام شد و طرح پارک محلات در چند نقطه از شهر، احیای پارک نارنجباغ، زیباسازی ورودی شهر از دیگر برنامه های ماست.

 

میری ضمن تشکر از شریعتی نماینده ی شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه ی بهداشتی و ایمنی در حال پیگیری کشتارگاه هستیم که یک جلسه ای توافقی با اعضای شورای شهر 5 شهر شرق مازندران به دبیری نکا برگزار شد که همه امضا زدند و در شرق استان توافق نامه ی کشتارگاه در شهرستان نکا امضا شد که درحال حاضر پیگیر دریافت مجوزش هستیم و با شهردار بازدید کردیم و درحال حاضر دنبال مجوز مجدد هستیم.

 

موسی خلیلی شهردار شهرستان نکا در این جلسه عنوان کرد: باتوجه به اینکه شورای دوره دوم شهر نکا 2 پروژه ی اصلی یعنی کمپوست و کشتارگاه صنعتی شرق مازندران را رها کردند ما در این دوره پیگیری کردیم و از دوباره شروع کردیم تا تمام کنیم.

وی افزود: سد لاستیکی یکی از پروژه هایی بزرگ مازندران است زیرا در مازندران فقط 3 سد لاستیکی وجود دارد. سیاست و برنامه ی ما این بود که پروژه های نیمه تمام را به اتمام برسانیم تا به نتیجه برسد. زیرا در پروژه های رها شده مردم متضرر می شوند و بیت المال حیف و میل میشود.

خلیلی تصریح کرد: ما هم میتوانستیم پروژه های نیمه تمام را مثل بسیاری از شهرداران جدید رها کنیم اما تصمیم گرفتیم در یکسال اول به سرعت پروژه های نیمه تمام را به اتمام برسانیم سپس نیازسنجی کرده و پروژه ی جدید داشته باشیم.

وی با بیان اینکه: برخی از برنامه های ما کوتاه مدت، بعضی بلند مدت و برخی دیگر میان مدت هستند گفت: پارک تپه ی نارنج باغ یکی از پروژه هایی است که درحال مذاکره جهت گرفتن سرمایه گذار هستیم. که در این راستا درنظر داریم سال واگذاری این پروژه به پیمانکار را تا پایان دوره ی شورا به اتمام برسانیم.

تشریح برنامه‌های عمرانی شهر نکا توسط رئیس شورای شهرو شهردار نکا+گزارش تصویری
 

وی در ادامه تصریح کرد: این پروژه تقریبا 2 سال زمان میبرد که تا امروز طرح را فازبندی کردیم که در 3 فاز؛ بازگشائی پارک ، استفاده ی پارک و سپس توسعه ی امکانات رفاهی پارک و با هزینه ایی بالغ بر 8_9 میلیارد تومان که هر فاز در مقطعِ 6 ماهه اجرا میشود. ابتدا فاز اول آن است که پارک بازگشایی شود و نیازهای اولیه آن مثل روشنایی، مبلمان و زیباسازی پارک جهت استفاده ی شهروندان ایجاد شود و در مرحله ی دوم استفاده از تجهیزات ورزشی و فضاهای اقامتی و تفریحی آنجا است.

شهردار شهرستان نکا با اشاره به اینکه: ما نمیخواهیم پروژه های خود را بعد از افتتاح رها کنیم که در این راستا بنا داریم مدیری دائمی و دلسوز را برای پارک جنگلی قرمرض انتخاب کنیم افزود: برنامه هایی مختلفی برای مجموعه ی قرمرض در نظر گرفتیم که یکی از آنها اجرای برنامه ی زنده ی نسیم شمال در هر دو هفته درمیان با همکاری روابط عمومی است که تا پایان سال این برنامه اجرا میشود تا همگان از این مکان زیبا که یکی از جاذبه های گردشگری نکا میشود دیدن کنند و آن را به مازندران و گلستان و گیلان بشناسانند.

خلیلی برنامه ی دیگر خود را جنگل کوهسارکنده اعلام کرد و گفت: این مکان یکی از مناطق مستعد جهت گردشگری است که اگر بتوانیم تحویل بگیریم یکی از طرحهای مهم گردشگری ما میتواند باشد که در حال بررسی است.

وی برنامه ی دیگر را ما ساماندهی ورودی های غربی و شرقی شهری دانست و افزود: ورودی غربی یکی از پروژه های بزرگ ما است که زیرساختهایش در حال تکمیل است تقریبا یک کیلومتر و نیم کانال بود تا دفع آبهای سطحی مشکل آن حل شود و درحال اجرا هستیم.

خلیلی در ادامه تصریح کرد: 3 پروژه در یک پروژه تعریف شد که یکی پروژه ی زیباسازی روبنایی است، دیگری پارک جدیدی که لوله رانی داریم از زیر جاده آب را هدایت میکند و دیگری انتهای جاده ی ساری به نکا است که تا 350متر کانال در حال اجرا میباشد که اگر به اتمام برسد، پیمانکار میگیریم.

 

شهردار شهرستان نکا با بیان اینکه: طرح ورودی شهر تهیه و مطالعه شده است و عینا بر اساس آن این طرح را اجرا می کنیم گفت: شاید 4 تا 5 میلیارد دیگر هزینه داشته باشد و این جزو پروژه های بزرگ ماست.

موسی خلیلی طرح دیگر را پارک محلات عنوان کرد و برنامه ی دیگر را احیای پارک سیمرغ دانست و بیان کرد: این در راستای ساماندهی حاشیه ی رودخانه است و خود رودخانه که یکی از پروژه های بزرگ ما است و در رودخانه 4_5 تا پروژه در حال اجرا است که یکی پل چهارم با هزینه ایی بالغ بر 20 میلیارد تومان و دیگری سد لاستیکی است که 40 میلیارد تومان هزینه دارد که درحال انجام آخرین فاز آن میباشیم (که آن هم 2 پروژه میباشد: یکی پارک سبز جزیره و دیگری بدنه ی سد است. که بدنه ی سد تا پایان آذرماه به اتمام میرسد. فضای جزیره که فضای سبز است تا پایان 22 بهمن به اتمام می رسد و افتتاح میکنیم که لایروبی را انجام دادیم و آزادساری حرایم را داریم.)

وی تصریح کرد: آزادسازی حرایم 3 قسمت است که یک قسمت آن آزادسازی و تملک شده است اما 43 ملک آن را تخلیه نکردند.

خلیلی در پایان همه ی کارهای مهم و در دست انجام را بطور خلاصه ایجاد پارکینگ طبقاتی، نهضت آسفالت در ۵۴ هزار مترمربع از کوچه‌های خاکی که ۲۵ کوچه عملیاتی شده است، ساماندهی ورودی شرقی و غربی، پیگیری مجوز احداث پارک جنگلی کوهسارکنده، ساماندهی آرامستان طرح جامع ترافیک شهری، آغاز عملیات اجرایی میدان امام رضا(ع)، اجرای طرح‌های پایانه شهرداری، احداث عمارت و ساختمان اداری شهرداری و ساختمان حمل و نقل و آغاز طرح خانه‌تکانی در شهر، ازجمله پروژه‌های عمرانی و خدماتی در شهر عنوان کرد.

شهردار شهرستان نکا تصریح کرد: طرح خانه‌تکانی شهر در نکا، از حدود سه ماه پیش آغاز شد. پاکیزگی مبادی ورودی و خروجی در این طرح بود. طرح خانه‌تکانی شهر هزینه‌ای ندارد به این دلیل که شهرداری پیمانکار دارد و باید شهر را تمیز کند.

پس از نشست خبری، خبرنگاران به اتفاق شهردار و رئیس شورای شهر نکا از دو پروژه سد لاستیکی و کانال هدایت آب‌های سطحی، بازدید کردند.

خبر: الهام زارعی 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار