مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از صادرات 110 تن گوجه فرنگی از این شهرستان به خارج از کشور طی دو ماه اخیر خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۱۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶ 27 November 2021

به گزارش تابناک مازندران، سید اسماعیل علوی از صادرات 110 تنی گوجه‌ فرنگی از گلخانه های شهرستان میاندورود به خارج از کشور طی دو ماه اخیر خبر داد.

 

وی کشورهای روسیه، امارات، آذربایجان، قطر، عمان و اربیل عراق را مقصد صادرات این محصول اعلام کرد و افزود: محصول صادر شده دارای کیفیت مناسب بوده و قابلیت رقابت با گوجه های صادراتی کشورهای شاخص در این بخش را دارد.

 

وی تصریح کرد: گوجه فرنگی صادر شده از رقم ساخیا و دارای تیپ میوه گرد و دارای رشد نامحدود و تیپ بیف یا درشت بوده و میانگین وزن میوه بین 180 تا 230 گرم و به نسبت زودرس و گوشت میوه نسبتا سفت است که این ویژگی سبب ماندگاری بیشتر میوه پس از برداشت و قابلیت انبارمانی و صادرات می شود که در گلخانه های هیدروپونیک شهرستان پرورش داده می شوند.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود با اشاره به خواص گوجه فرنگی، گفت: گوجه فرنگی سرشار از ویتامین‌های C و A، اسیدفولیك یا بتاكاروتن و مقدار كمی ویتامین‌های گروه B شامل B1،B2 ،B3 ،B5 و نیز دارای مواد معدنی مختلف شامل كلسیم، فسفر، پتاسیم، فیبر، سدیم، گوگرد، كمی آهن، مس و روی است.

 

علوی یادآور شد: سطح کشت گلخانه های هیدروپونیک این شهرستان 59 هزار و 600 مترمربع است که 56 هزار و 600 مترمربع آن به کشت گوجه فرنگی اختصاص دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار