فرماندار رامسر با اشاره به نفوذ سامانه سرد از فردا در مازندران و تاکید بر آمادگی همه دستگاه‌ها برای پیشگیری از سیل مجدد گفت: سیل اخیر ۶۷۵ میلیون تومان به مردم خسارت وارد کرده است.
کد خبر: ۱۰۰۹۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵ 15 November 2021

به گزارش تابناک مازندران، محمد آزاد امروز در نشست ستاد مدیریت بحران رامسر با حضور ویدئو کنفرانسی استاندار مازندران، اظهار داشت: با توجه به هشدار هواشناسی مازندران مبنی بر نفوذ سامانه سرد و بارشی از فردا سه‌شنبه در استان و احتمال طغیانی شدن رودخانه‌ها، اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان باید هرچه زودتر نسبت به لای‌روبی رودخانه‌ها پس از سیل اخیر اقدام کنند.

وی افزود: یکی از تبعات بارندگی اخیر و جاری شدن سیلاب، سرریز سد میجران و کدورت آب آشامیدنی مردم رامسر است.

فرماندار رامسر گفت: چنین وضعیتی ممکن است سبب قطعی آب اشامیدنی شهروندان شود که باید در این حوزه تدابیر لازم از هم اکنون اندیشیده شود.

یزدانی ادامه داد: از مجموع خسارات برآورده شده، حدود ۲۴۲ میلیارد تومان در حوزه راه، ۱۸ میلیارد تومان به تاسیسات گلخانه‌ای، سردهنه‌های کشاورزی و راه‌های بین مزارع و ۶۷۵ میلیون تومان در بخش بناهای مسکونی و  معیشتی مردم بوده است.

وی افزود: میزان بارندگی ثبت شده در این بازه زمانی در رامسر ۴۲۲ میلی متر بوده است.

فرماندار رامسر با بیان اینکه مقدار بارندگی نسبت به سال ۱۳۹۷ حدود ۵۰ درصد بیشتر بوده است، خاطرنشان کرد: خرابی‌های برجای مانده بر اثر سیلاب به خاطر احداث سه سد سرشاخه گیر در نقاط بالا دست و لای‌روبی رودخانه‌ها بسیار کمتر از سال ۹۷ بود.

یزدانی ادامه داد: از آنجایی که حدود  ۱۷ نقطه شهر مجهز به سیستم پایش تصویری است ، با تلاش اعضای ستاد مدیریت بحران و نیز همراهی و همکاری کارگران شهرداری ، چهره شهر از آثار برجای مانده از سیل به طور کامل پاک شده است.

انتهای پیام/ر

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار