کد خبر: ۹۹۰۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶ 22 September 2015
انزلی - ایرنا - منطقه آزاد انزلی در واپسین روزهای تابستان میزبان هنرمندانی بود که ساحل را به نگارخانه ای از مجسمه های شنی تبدیل کرده بودند.
[ساحل منطقه آزاد انزلی ، نگارخانه مجسمه های شنی]

به گزارش ایرنا، هنرمندانی از هشت استان آثار خود را از شن های ساحلی که به زبان محلی فورش نامیده می شود در مقابل چشمان مردم پدید آوردند.
مونا دهقان زاده و بهناز فاطمی مجسمه ای از ماهی و حواصیلی گرفتار در چنبره آلودگی ها را از شن های ساحلی ساخته بودند.
المیرا فروهر ، فرشته زیبایی را خلق کرده بود که قلبش را در دستانش عرضه می کرد و آن را نماد دو ناجی غریق اهل انزلی دانست که جانشان را برای نجات انسان های دیگر فدا کرده بودند.
نادره حکیم الهی ، بانوی مجسمه ساز و پیکره تراش در اثری به نام تکیه مادر و دختری را روی شن های ساحل به تصویر کشیده بود.
این نگارخانه ساحلی مورد استقبال بسیار گردشگران قرار گرفت و بسیاری در کنار این مجسمه ها عکسی به یادگار گرفتند.
اختتامیه جشنواره مجسمه های شنی (فورش) با داوری امیر شعبانی پور ، سعید وحدتی پور و مهران ویسی از هنرمندان و مدرسان نام آشنای هنرهای تجسمی دوشنبه شب در نوروزخانه منطقه آزاد انزلی برگزار شد .
در آیین اختتامیه ، سه گروه در بخش اصلی و یک هنرمند در بخش فرعی بر اساس رای هیات داوران حائز رتبه های برتر شدند.
پریسا تقی پور و پروانه رجبی نژاد از تهران برای خلق اثر تفکر برانگیز ماهی بزرگی که ماهی های کوچک بسیاری از دهانش بیرون زده بودند مقام نخست جشنواره را کسب کردند .
احمد حبیبی و سید محمد موسوی با انسان رباتی تحت عنوان (مسخ صادقیه )عنوان دوم را از آن خود کردند.
هادی آریان هنرمند یزدی که به خوبی از اهمیت آب برای زندگی آگاه است همراه با آسیه محمدی با ماهی بزرگ افسانه ای که نمادی از شهرهای مختلف در حال تخریب از خشکسالی را بر گرده خود داشت به مقام سوم دست یافت.
مجید عابدی نیز که تندیس انسانی را ساخته بود که در پناه طبیعت و آهوان و پرندگان به آرامش دست یافته در بخش جنبی جشنواره مورد تقدیر قرار گرفت .
مدیر هنری منطقه آزاد انزلی گفت : 35 گروه از 11 استان در جشنواره شرکت کردند که 15 اثر از هشت استان توسط داوران برای اجرا انتخاب شد .
مژده فرشید نکو ، تثبیت بنیان جشنواره های رقابتی و مستمر در حوزه هنرهای تجسمی ، معرفی جاذبه ها و زیبایی های منطقه با بهره مندی از زبان گویای هنر ، استفاده عمومی تر از ظرفیت های موجود در موضوع های هنری به واسطه خروج هنرمند از محدوده نگارخانه ها و امکان مشارکت مخاطب به صورت بی واسطه در فرایند شکل گیری اثر هنری و در نهایت فراهم نمودن بستری برای شادمانی عمومی و تجربه فضایی فرحبخش به واسطه امکاناتی که هنر در اختیار مخاطبانش می گذارد را از اهداف این جشنواره عنوان کرد.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: با توجه به ماموریت های تعریف شده در حوزه های مختلف اقتصادی، صنعتی و فرهنگی ، اقدامات و برنامه هایی را در دستور کار قرار داده ایم .
امین افقی اظهار کرد: مجموعه فعالیت های فرهنگی هنری سازمان به نام جشنواره تابستانه برای معرفی فرهنگ و ظرفیت های هنری گیلان در حال برگزاری است.
امیر شعبانی پور از هنرمندان به نام هنرهای تجسمی گیلان و مدرس دانشگاه بعنوان رییس هیات داوران گفت: ما به هنر بعنوان مکملی برای زندگی بهتر نیاز داریم و این جشنواره با جذابیت بصری که در قالب مجسمه برای مخاطبان ایجاد کرد حرکتی شایسته در حوزه فرهنگی و هنری است .
جشنواره مجسمه های شنی فورش با مشارکت گروه فرهنگی هنری گیلان کالچر و سازمان منطقه آزاد انزلی در تاریخ 30 شهریورماه در نوار ساحلی این منطقه برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار