معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان گفت: با بازگشایی مدارس خانواده بازی کردن را از کودکان نگیرند و درس را به بازی تبدیل کنند.
کد خبر: ۹۸۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵ 23 September 2015
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان گفت: با بازگشایی مدارس خانواده بازی کردن را از کودکان نگیرند و درس را به بازی تبدیل کنند.

به گزارش ایرنا؛حسین بهرامی نوید با بیان اینکه بسیاری از درسهای زندگی با بازی بدست می آید افزود: کودکان از بازی لذت می برند و در بازی است که می توان دانایی را با توانایی همراه کرد و بچه ها را توانا تربیت کرد.

وی اضافه کرد: بهترین خانواده ها کسانی هستند که دانایی را با توانایی توام می کنند چرا که کودک تا زمین نخورد متوجه بلند شدن نمی شود.

بهرامی نوید از برگزاری جشن شکوفه ها در 31 شهریور ماه خبر داد و گفت: این جشن با هدف آشنا شدن کلاس اولی ها با محیط مدرسه و کاهش اضطراب و استرس کودکان و خانواده یک روز زودتر از سال تحصیلی برگزار می شود.

وی ادامه داد: برگزاری جشن شکوفه ها نقطه عطفی در آغاز آموزش کودک است و اگر در این روز کودک با خوبی وارد مدرسه شود در سال های آینده می تواند موفقیتهای زیادی را در مدرسه و درس داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه استقلال به کودک را باید به تدریج به او آموزش داد گفت: سفارش های زیاد ، امر و نهی و انجام دادن کارهای شخصی توسط پدر و مادر، کودک را وابسته تربیت می کند و در آینده مشکلات زیادی را برای کودک ایجاد می کند لذا والدین باید به تدریج وابستگی را از کودک کم کنند و کارهای شخصی را به خود او واگذار کنند.

بهرامی نوید با بیان اینکه احساس مسوولیت را باید در کودکان زنده کرد گفت: خانواده باید به کودک بیاموزند که محیط مدرسه یک فضای فرح بخش و شاد است تا کودکان با رغبت بیشتری راهی مدرسه شود.

به گفته وی در سال تحصیلی جاری حدود 30 هزار کلاس اولی در یک هزار و 500 مدرسه ابتدایی استان همدان حضور خواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار