ساعتی پیش علی ربیعی سخنگوی دولت از تعطیلی تهران و کرج به مدت شش روز خبر داد. در پی این تصمیم برای اطلاع از اخرین وضعیت تعطیلی بانک‌ها و بورس و بازار تهران با ما همراه باشید.
کد خبر: ۹۷۹۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴ 19 July 2021
آخرین وضعیت تعطیلی بانک‌ها، بورس و بازار تهران در روز‌های تعطیلی تهران و البرز
به گزارش «تابناک البرز» ساعتی پیش سخنگوی دولت از موافقت رئیس جمهور با تعطیلی تهران و کرج به علت وضعیت قرمز کرونا، به مدت ۶ روز از روز سه شنبه هفته جاری تا یکشنبه هفته آینده خبر داد. در پی این تصمیم برای اطلاع از آخرین وضعیت تعطیلی بانک ها، بورس و بازار تهران با ما همراه باشید.
ربیعی سخنگوی دولت گفت که تمامی ادارات استان‌های تهران و البرز از سه‌شنبه این هفته تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است.
وی افزود: بنابر این مصوبه، تردد از این استان‌ها ممنوع است و در صورت رعایت نکردن علاوه بر جریمه، خودرو نیز از مسیر‌ها بازگردانده خواهد شد.
ربیعی خاطرنشان کرد: موضوع استمرار ممنوعیت تردد به شهر‌های قرمز و نارنجی براساس طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها ادامه دارد و براساس وضعیت شهر‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.
نایب رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از تعطیلی سازمان بورس هم‌گام با تعطیلی یک هفته‌ای بانک‌های استان تهران خبر داد.
حال با توجه به اخبار منتشر شده، دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا از تعطیلی بانک‌ها و اصناف در تهران و البرز به‌مدت ۶ روز تعطیل خبر داد.
به دنبال این خبر نایب رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، بازار سرمایه ایران را در در روز‌های (سه شنبه، شنبه و یکشنبه) تعطیل اعلام کرد.
رئیس اتاق اصناف تهران گفت: بازار تهران طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در شرایط قرمز کرونایی تعطیل است و در ۶ روز آینده نیز تعطیل خواهد بود.
رئیس اتاق اصناف تهران افزود: از زمانی که تهران به رنگ قرمز کرونایی درآمده، بازار تهران تعطیل بوده است. بعضا به دلیل فعالیت بانک‌ها کسبه بازار مجبور به فعالیت بودند، اما در این ۶ روز که تعطیل رسمی اعلام شده، بازار‌های تهران نیز تعطیل خواهد شد.
طبق تصمیم بانک مرکزی و بانک‌ها که با هماهنگی دولت اتخاذ شده، در ۶ روز تعطیلات پیش‌رو شعب بانکی استان تهران و البرز نیز تعطیل خواهند بود؛ بانک‌ها احتمالا اسامی شعب کشیک را اعلام خواهند کرد.
از مهمترین سوالات مردم و فعالان اقتصادی بعد از اعلام تعطیلی ۶ روزه تهران و البرز، نحوه فعالیت بانک‌هاست؛ برهمین اساس نیز مدیران بانک‌ها همزمان با اعلام خبر تعطیلی استان تهران، درحال هماهنگی برای نحوه فعالیت بانک‌ها در تعطیلات پیش رو هستند.
با توجه به اینکه استان‌های دیگر تعطیل نیستند در خصوص مراودات بانکی از جمله چک‌ها و ضمانت نامه‌ها و سامانه‌های بانکی پیچیدگی‌های وجود دارد.
سازمان بورس نیز ساعتی قبل درباره فعالیت بورس در ۶ روز تعطیلی پیش رو که از فردا آغاز می‌شود اعلام کرده بود، اگر بانک‌ها هم مشمول تعطیلی یک هفته‌ای استان تهران شوند، چهار بورس کشور هم تعطیل می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار