مسؤول حفاظت فیزیکی آزمون سراسری در استان کرمانشاه، از رقابت ۴۳ هزار و ۹۶۸ داوطلب کنکور در استان خبر داد و گفت: این تعداد داوطلبان نسبت به سال گذشته کاهش هزار نفری داشته است.
کد خبر: ۹۷۴۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸ 30 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،سجاد دادفر از برگزاری آزمون سراسری از امروز چهارشنبه ۹ تیر تا شنبه ۱۱ تیرماه در ۱۸ حوزه اصلی در ۱۴ شهرستان استان خبر داد و اظهار داشت: از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه درب‌ها به سوی داوطلبیان باز شده، ساعت ۷ و نیم هم درب‌ها بسته شده و فرآیند آزمون رأس ساعت ۸ آغاز و ۸ و نیم هم آزمون برگزار خواهد شد.

وی از رقابت‌ ۴۳ هزار و ۹۶۸ داوطلب کنکور در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۵ هزار و ۹۴۷ نفر حدود ۵۹درصد زن و ۱۸ هزار و ۲۱ نفر معادل ۴۱درصد مرد هستند.

مسؤول حفاظت فیزیکی آزمون سراسری در استان کرمانشاه با بیان اینکه شهر کرمانشاه دارای پنج حوزه اصلی در دانشگاه رازی، آزاد اسلامی، پیام نور، صنعتی و اداره کل آموزش و پرورش است، ادامه داد: در تمامی حوزه‌ها پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ها به خوبی رعایت می‌شود و داوطلبان هم با ماسک حضور یافته‌اند و اگر احیانا در طول آزمون به ماسک نیاز داشتند در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به کاهش حدود هزار نفری داوطلبان نسبت به سال گذشته، گفت: امسال رشته علوم تجربی با ۲۳ هزار و ۴۴۴ داوطلب با ۵۳.۳۲ درصد بیشترین تعداد دواطلبان را به خود اختصاص داده، البته نسبت به سال گذشته با ۵۶.۹۴ درصد روند کاهشی این گروه را نشان می‌دهد.

دادفر ۲۵.۵۵ درصد از داوطلبان را مربوط به رشته علوم انسانی، ۱۰.۵ درصد گروه زبان‌های خارجی، ۵.۹ درصد ریاضی و ۴.۷۳ درصد را مربوط به گروه هنر اعلام کرد و افزود: گروه ریاضی نسبت به سال گذشته با ۶.۸۲ نیز روند کاهشی داشته است.

وی تصریح کرد: آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و انسانی فردا در روز پنجشنبه، گروه تجربی در روز جمعه و گروه علوم انسانی و زبان‌های خارجی در روز شنبه برگزار می‌شود که بیشترین تراکم متعلق به رشته تجربی است و برای آن ۱۷۴ حوزه اصلی و فرعی فراهم شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار