اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 29 اردیبهشت توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضورتان تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۶۵۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸ 19 May 2021

به گزارش تابناک مازندران، خبار انتظامی استان مازندران در مورخه 29/2/1400  به این شرح است .


شاخص های تعیین میزان سرمایه اجتماعی پلیس
میزان اعتماد جامعه به پلیس، سطح مشارکت مردم با پلیس، درجه مقبولیت و نیز منزلت اجتماعی پلیس از جمله شاخص های تعیین میزان سرمایه اجتماعی پلیس است.
سرمایه اجتماعی بالا در جامعه و در بعد اقتصادی موجب ایجاد رفاه و همیاری اقتصادی، افزایش مشارکت سیاسی و اعتماد به مسئولان، دوام و استحکام خانواده و رواج ارزش های اجتماعی مثبت و همکاری و اطمینان می شود.
بالعکس نبود سرمایه اجتماعی، موجب رواج جو بی اعتمادی، فردگرایی و خود خواهی، عدم توجه به دیگران و عدم روحیه همکاری و یاری، رشد انحرافات اجتماعی و فروپاشی خانواده ها و امثال آن می شود.
در این بین سرمایه اجتماعی پلیس نقش مهمی در پیشبرد اهداف سازمان پلیس دارد، تلاش برای ارتقای این سرمایه یکی از مهمترین دغدغه های مسئولان نیروی انتظامی است.
سازمان پلیس برای اینکه بتواند به سازمانی فعال و عامل تبدیل شود، نیازمند تعامل مناسب سازمان و جامعه است که این تامل خود مستلزم وجود تفکر استراتژیک در سازمان و سازگاری بهینه با جامعه است که امکان ارتباط و مشارکت سازمان را با مخاطبان خود که آحاد افراد جامعه هستند فراهم می سازد.
بهره مندی از سرمایه اجتماعی به عنوان نوعی دارایی به ارتقاء توان و قابلیت سازمان ها به خصوص سازمان هایی که در تعامل و ارتباط بیشتر با مردم قرار دارند کمک می کند.
ذات وظیفه پلیس از خودگذشتگی برای دیگران است و هر چه این امر یعنی گذشتن از منافع شخصی به خاطر مردم بیشتر نمایان شود و مردم بیشتر نسبت به این موضوع آگاهی پیدا کند، سرمایه اجتماعی پلیس هم افزایش می یابد.
پلیس جامعه محور با مشارکت در طرح های توسعه اجتماعی، تدابیر انسجام شهری و تقویت شرایط بهتر زندگی به منظور برقراری پایدار جوامع امن می تواند، نقش موثری در تحقق امنیت اجتماعی ایفا کند و سرمایه اجتماعی خود را افزایش دهد.
پليس به عنوان بخشي از بدنه حاكميت و يكي از نهادهايي كه بيشترين ارتباط را با مردم دارد با تمام توان تلاش مي‌كند تا با ايجاد نظم و امنيت و ايجاد زمينه پيشرفت در جامعه در راستاي همدلي ملت و دولت گام بر دارد.
مهمترين سرمايه هر سازمان نيروي انساني آن است و اگر نيرو فاقد سلامت اداري باشد، همه اهداف سازمان را به چالش مي كشاند، انتظارات شهروندان به جهات خدماتي که از پلیس ديده اند بالا مي رود، بنابراين بايد در پاسخ به اين توقعات مردم از هيچ کوششي فروگذار نبوده و با صداقت در انجام صحيح ماموريت ها و ارائه خدمات بيشتر براي رضايت مندي مردم تلاش کنيم.
میزان اعتماد جامعه به پلیس، سطح مشارکت مردم با پلیس، درجه مقبولیت و نیز وجهه و منزلت اجتماعی پلیس، سطح اقتدار توام با رافت اسلامی پلیس، پلیس قرآنی، پلیس در تراز جمهوری اسلامی، پلیس هوشمند و... این شاخص ها می تواند درجه یا میزان سرمایه اجتماعی پلیس را تعیین کند.
اگر سرمایه اجتماعی پلیس افزایش پیدا کند، عملکرد نیروی پلیس در ایجاد نظم و امنیت مطلوب تر خواهد شد و در نتیجه کاهش آسیب ها و جرایم را در جامعه شاهد هستیم و خدشه در هر یک از مولفه های فوق می تواند، تاثیری بسیار مخرب بر سرمایه اجتماعی پلیس وارد کند و ضمن کاهش عملکرد پلیس، افزایش جرایم را در جامعه در پی دارد .
رضایتمندی مردم به عنوان مهمترین سرمایه اجتماعی است و در راستای تحقق این مهم باید تلاش های بیشتری انجام پذیرد که نتایج آن ارتقای امنیت اجتماعی در کشور است.
همانگونه که ما به نمايندگي از مردم به انجام ماموريت ها مي پردازيم و کارگزار مردم هستيم، بايستي به نحو احسن و صحيح ماموريت هاي محوله را انجام دهيم، زيرا اعتبار و جايگاه پليس در رضايت مندي مردم نهفته است.
هدف اصلي ما جلب اعتماد و رفع نيازهاي مردم است و بايستي با نياز سنجي و ارتباط بيشتر با مردم مشكلات آنان را مرتفع سازيم، آمادگی مردم برای مشارکت با پلیس و همکاری آنها در تامین امنیت به عوامل متعددی نیاز دارد که یکی از این عوامل می تواند میزان سرمایه اجتماعی پلیس باشد.
زمانی که پلیس کمک های بلاعوض برای مردم انجام می دهد در واقع برگه های اعتباری است که در دست دارد و سرمایه ای است که برای خود جمع کرده است. هر چند تعداد این افراد در مجموعه نیروی انتظامی بیشتر باشد، سرمایه اجتماعی پلیس هم روز به روز افزون می شود.
افرادی که از سرمایه اجتماعی بالایی برخوردارند، می توانند اطلاعات لازم را به طور رایگان و با صرف هزینه زمانی بسیار کمتری کسب کند، پلیس برای شناسایی مجرمان و مقابله با جرایم نیاز به اطلاعات مفید مردم دارد و اگر ارتباط خوب و مثبتی با مردم داشته و امکاناتی چون شماره تلفن های خاص یا صندوق پستی و ... در اختیار آنان قرار دهد، می تواند این اطلاعات را بدون صرف هزینه زیاد به دست آورد و از آن در راه تامین امنیت شهروندان بهره بگیرد.
نگارنده: سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران

--------------------------------------------

اعزام مشمولان وظیفه عمومی پایه خدمتی خرداد1400
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران از اعزام همزمان مشمولان پایه خدمتی خرداد ماه در روز شنبه یکم خرداد ماه 1400خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا کریم پور در تشریح این خبر، گفت: با توجه به لزوم رعایت دستورالعمل ها و شویه نامه های بهداشتی در مبارزه با شیوع بیماری کرونا، اعزام مشمولان پایه خدمتی بهمن ماه در کلیه مقاطع تحصیلی، راس ساعت 6 صبح روز شنبه یکم خرداد ماه در 2 نقطه از استان انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: بر این اساس مشمولان ساکن شهرستان هاي گلوگاه، بهشهر، نکا، مياندورود، ساري، جويبار، سيمرغ، قائمشهر، سوادکوه، بابل، آمل، فريدونکنار و بابلسر از پارک شهيدزارع شهرستان ساري واقع درکيلومتر2جاده نکا به مراکز آموزشی اعزام خواهند شد.
سرهنگ کریم پور در ادامه، اظهار داشت: مشمولان ساکن شهرستان هاي محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر می بایستی برای اعزام به مراکز آموزشی به مجتمع نفريحي سيترا(پلاژحسيني) شهرستان نوشهر مراجعه کنند.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران، افزود: اعزام مشمولان مراکز آموزش داخل استان خود معرف و بصورت حضوری است و کليه مشمولاني که مرکز آموزش آنها داخل استان ثبت شده لازم است بصورت انفرادي به مراکز آموزشی تعین شده مراجعه کنند و نيازی به حضورآنان در محل های اعزام استان نمي باشد.
وی همچنین اظهار داشت: مشمولان لازم است قبل از ورود به مراکز آموزش، بهداشت فردی را رعایت کرده و وسایل شخصی و بهداشتی شامل ماسک و مواد ضد عفونی کننده بهمراه داشته باشند.
سرهنگ کریم پور همچنین خاطرنشان کرد: به علت شیوع ویروس کرونا حضور و استقرار خانواده مشمولان در محل اعزام ممنوع است.
معاون وظیفه عمومی استان مازندران با بیان این که در مدت آموزش رزم مقدماتي اعزام سربازان به مرخصی در طول دوره آموزش امکان پذیر نیست، اظهار داشت: لازم است سربازان گرامی کلیه مدارک اعزام و مدارک مربوط به متاهلی، پدر نظامی، فوت والدین و یا جانبازی را به همراه داشته باشند.
سرهنگ کریم پور در خاتمه یاد آور شد: به استناد ماده 58 قانون خدمت وظيفه عمومي مشمولان خدمت وظيفه عمومي که براي رسيدگي و یا اعزام برای طي دوره ضرورت احضار مي شوند چنانچه در مهلت يا موعد مقرر خودرا معرفي نکنند غايب شناخته شده و پس از دستگيري در صورتي که طبق مقررات اين قانون قادر به خدمت و بلامانع تشخيص داده شوند به خدمت اعزام مي شوند و با آنان به ترتيب زير رفتار مي شود:
1- چنانچه مدت غيبت اوليه در زمان صلح کمتر از سه ماه ودر زمان جنگ کمتراز 15 روز باشد برای آنان سه ماه اضافه خدمت و اگر بيش از سه ماه در زمان صلح و بيش از 15 روز در زمان جنگ باشد 6 ماه اضافه خدمت برای آنان اعمال می شود.
2- برای مشمولاني که مدت غيبت اوليه آنان در زمان صلح از يکسال ودر زمان جنگ از دو ماه تجاوز کند علاوه بر اعمال اضافه خدمت مذکور، فراري محسوب شده و به مراجع قضايي معرفي خواهند شد.

--------------------------------------------

دستگیری سارق اماکن خصوصی در نکا
فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری سارق اماکن خصوصی و کشف 10 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم عزیزی "در بیان این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی و با توجه به اهمیت موضوع، پرونده ای تشکیل و در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا ماموران آگاهی این فرماندهی با انجام اقدامات پلیسی، سارق را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی وی را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.
سرهنگ عزیزی، خاطر نشان کرد: متهم در بازجویی به عمل آمده تاکنون به 10فقره سرقت اماکن خصوصی در این شهرستان اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعا به پليس110 اطلاع دهند .

--------------------------------------------

توقيف موتور سيکلت قاچاق در"رامسر"
جانشین انتظامي شهرستان رامسر از توقيف يک دستگاه موتور سيکلت قاچاق به ارزش 2میلیارد ریال دراين شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس ، سرهنگ "مجتبی خانپور" در اين خصوص گفت: در راستاي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و با هدف برخورد با موتور سواران متخلف، يک دستگاه موتورسيکلت سنگین قاچاق توسط عوامل پلیس آگاهی این شهرستان شناسايي و توقيف شد.
وی با بيان اين که ارزش موتورسيکلت کشف شده 2 میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: مالک موتورسيکلت مورد نظر نیز دستگير و برای سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شد.
جانشن انتظامي شهرستان رامسر در پایان تصريح کرد : پيشگيري از جرائم به ويژه برخورد با قاچاقچيان کالا از اهداف پليس در اجراي طرح هاي ارتقاء امنيت اجتماعي است که به صورت ويژه در دستور کار فرماندهي انتظامي شهرستان رامسر قرار دارد.

--------------------------------------------

قاچاقچی مواد مخدر در بابل به دام افتاد
فرمانده انتظامی شهرستان بابل" از کشف 3 کیلو و 500گرم انواع مواد مخدر و دستگیری یک عامل افیونی نفر در این شهرستان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ " محمد زمان شالیکار " در تشریح این خبر،گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت شخصی در امر تهیه و توزیع مواد مخدر در "شهرستان بابل"، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وي، افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران مبارزه با مواد مخدر پس از هماهنگی های قضایی با دادستان بابل و اقدامات اطلاعاتی متهم را شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل از کشف 3 کیلو 500 گرم از انواع مواد مخدر در بازرسی از منزل متهم خبر داد و گفت: این قاچاقچی مواد مخدر پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ شالیکار در پایان از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشكوک به ويژه در زمينه توزيع انواع مواد مخدر، مراتب را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

--------------------------------------------

کشف 4 تن چوب جنگلي قاچاق در ساري
فرمانده انتظامی شهرستان ساری از کشف 4 تن چوب آلات جنگلي قاچاق در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "ناصر علی صفر پور" با اعلام اين خبر افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران پاسگاه انتظامی هولار در مسیر حوزه استحفاظي به یک خودروی نیسان حامل چوب مشکوک شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و راننده آن را دستگیر کردند .
وی، خاطرنشان کرد: ماموران در بازرسی از خودروی متهم در مجموع 4 تن چوب جنگلی قاچاق که به صورت غير قانوني از جنگل های این شهرستان برداشت شده بود کشف کردند.
سرهنگ صفرپور، همچنین اظهار داشت: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهمان نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری در پايان با اشاره به اينكه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.

--------------------------------------------

کشف 2 و نیم چوب آلات جنگلي قاچاق در گلوگاه
فرماندهي انتظامي شهرستان "گلوگاه"، از کشف 2 هزارو 500کیلوگرم چوب آلات جنگلي در این شهرستان خبر داد..
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمودکلوانی" با اعلام اين خبر افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات جنگلی، ماموران پاسگاه انتظامي پاسپاه کلباد ازفعالیت یک قاچاقچی چوب در این شهرستان با خبرشدند.
وي افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعلاتی متهم را شناسایی کرده و دربازرسی ازمحل دپوی چوب توسط وی 2 هزار و 500 کیلوگرم چوب جنگلی قاچاق کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه در ادامه اظهار داشت: ضمن تحویل چوب های قاچاق کشف شده به ادامه منابع طبیعی، متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد.
سرهنگ کلوانی قاچاق كالا را معضلي اجتماعي و بزرگترين خطر براي اقتصاد کشور بر شمرد و افزود: قاچاق کالا تهديدی جدی برای توليدات داخلي و اقتصاد کشور است.
محمود کلوانی در خاتمه از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هر گونه فعاليت غير مجاز از جمله قاچاق و سایر موضوعات امنیتی مراتب را سريعاً به مرکز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

--------------------------------------------

توقیف خودروی حامل چوب قاچاق درنور
فرمانده انتظامی شهرستان نور از توقیف یک خودروی وانت حامل چوب 2 تن چوب قاچاق خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علي داداش تبار" با اعلام این خبر، بيان داشت: مأموران یگان امداد این فرماندهی، حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک خودروی وانت پیکان مشکوک شدند.
وی تصریح کرد: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن 2 تن چوب جنگلی قاچاق کشف کردند .
فرمانده انتظامی شهرستان نور از تحویل چوب های قاچاق به اداره منابع طبیعی شهرستان خبر داد و افزود: راننده خودرو نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.
سرهنگ داداش تبار در پایان با اشاره به این که تداوم حیات مستلزم حفظ منابع طبیعی است از شهروندان خواست : در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب و محصولات جنگلی مراتب را سریعاً به پلیس 110 اطلاع دهند.

--------------------------------------------

توقیف موتورسیکلت غیر مجاز درنور
فرمانده انتظامي شهرستا ن نور از توقیف یک دستگاه موتور سیکلت قاچاق به ارزش یک میلیارد و 200میلیون ریال خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علی داداش تبار" در اين رابطه بیان داشت: در پی تردد یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در شهرستان نور موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان نور، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، ماموران کلانتری ایزدشهر موتورسیکلت مورد نظر را حین تردد در حوزه استحفاظی مشاهده و در عملیاتی ضربتی آن را متوقف کردند.
سرهنگ داداش تبار ارزش تقریبی موتورسیکلت مذکور را بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: کالای قاچاق کشف شده به سازمان اموال تملیکی تحویل شد و موضوع در دست بررسی است.

--------------------------------------------

کشف 6 کیلو گرم مواد مخدر در بهشهر
فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر، از دستگيري3 قاچاقچی مواد مخدر و کشف 6 کیلو گرم تریاک دراین شهرستان خبر داد.
سرهنگ "حسن عنایتی گنجی " در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، با اعلام اين خبر افزود:در پي کسب خبري مبني بر فعاليت افرادی در امر قاچاق انواع مواد مخدر در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر اين فرماندهي قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي، موفق به شناسایی 3 عامل افیونی در این ارتباط شدند.
سرهنگ عنایتی گنجی ،خاطر نشان کرد: ماموران پس از هماهنگی های قضائی متهمان را در عملیاتی ضربتی در مخفیگاهشان دستگير و در بازرسي ازمخفیگاه آنان 6 کیلو گرم تریاک کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر در خاتمه با اشاره به این که، سوداگران مرگ همواره با مقصد سودجویانه سعی در فروپاشی خانواده ها را دارند از شهروندان خواست: ضمن مراقبت از فرزندان خود در صورت شناسایی عاملان سودجوی مواد مخدر مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار