کد خبر: ۹۳۹۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲ 08 February 2021

ایرنا ، استاندار مازندران به همراه جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به صورت میدانی در مراسم افتتاح این طرح های اشتغالزا شرکت داشتند.

بر اساس اعلام اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران ، برای ایجاد این گلخانه ها ۱۶میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات طرح اشتغال روستایی و عشایری هزینه شد.

روستای خرماکلای قائمشهر کانون طرح توسعه کشت گلخانه ای در مازندران است به طوری که در ۲ سال اخیر با افتتاح چندین گلخانه مقیاس کوچک لیموترش در این روستا برای ۲۵۰ نفر از جوانان که بیشتر آنان دانش آموختگان رشته های کشاورزی هستند ، اشتغال ایجاد شده است.

رئیس جمهوری در این مراسم ویدئوکنفرانسی از مازندران به عنوان « قطب کشاورزی » ایران نام برد و گفت که به همین دلیل به طرح های روستایی مازندران که نقش مهمی در اشتغال روستایی دارد به صورت ویژه حمایت و کمک می شود.

دولت تدبیر و امید از بهمن سال ۱۳۹۶ با اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی طرح اشتغال روستایی و عشایری را با مدیریت وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در مناطق با جمعیت زیر ۱۰ هزار نفر در کشور کلید زد. روستای خرماکلای قائمشهر در همین چارچوب مورد توجه ویژه قرار گرفت و افتتاح همزمان ۳۱ گلخانه امروز هم نتیجه بخشی از این توجهات ویژه بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار