معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: شواهدی از خیز مجدد کرونا در سه شهرستان اراک، خنداب و دلیجان مشاهده شده که باید با رعایت دستورات بهداشتی و پروتکل‌ها این معضل کنترل و از شیوع دوباره کووید ۱۹ و موج چهارم آن پیشگیری شود.
کد خبر: ۹۳۶۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴ 30 January 2021

 


به گزارش تابناک مرکزی، بهروز اکرمی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان، افزود: زنگ خطر شیوع مجدد بیماری کرونا در استان به صدا درآمده و کودکان و جوانان را بیشتر درگیر می‌کند، بنابراین برگزاری هرگونه تجمع به‌ صورت حضوری ممنوع است و در موارد خاص باید مجوز ستاد استانی کرونا را داشته باشد و با متخلفان با جدیت برخورد می‌شود.
وی اظهار داشت: عادی انگاری و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان نگران‌ کننده است و باید بازرسی‌ها در تمامی مناطق استان تشدید شود و برای پیشگیری از اوج گرفتن کرونا و افزایش شمار بستریان و فوتی‌ها با متخلفان قاطع برخورد شود.
وی تاکید کرد: برنامه‌های چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی همراه باشد چرا که وظیفه قانونی و شرعی مسئولان توجه جدی به سلامت شهروندان است و نیاز است که عمده برنامه‌های دهه فجر به صورت غیرحضوری برگزار شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همچنین یادآور شد: فرمانداران مسئولیت مستقیم برگزاری برنامه‌های دهه فجر را دارند و نقض پروتکل‌های بهداشتی برای بازدید با مسئولان از سوی شهروندان پذیرفتنی نیست.
اکرمی یادآورشد: این استان برای تعطیلات ۲۲ بهمن پذیرش مسافر ندارد و تدابیر سختگیرانه در این راستا اعمال می‌شود.
وی به اپلیکیشن ماسک اشاره و نصب آن در فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی را لازم و ضروری دانست و گفت: تمامی نهادهای دولتی و خدمات رسان مکلف هستند این اپلیکیشن را نصب کنند تا مراجعه کنندگانی که کرونا مثبت هستند نتوانند در محیط‌های اداری وارد شده و بیماری را گسترش دهند.
اکرمی افزود: ستاد مدیریت کرونا در استان باید برای خریدهای نوروزی، تعطیلات سال نو و انتخابات ۱۴۰۰ تدابیر پیشگیرانه لازم را اخذ کند تا شاهد افزایش دوباره بیماری کرونا در این بازه‌های زمانی نباشیم.
وی به آغاز دهه فجر و جشنواره ها و برنامه های مختلف این ایام اشاره کرد و گفت: برگزاری این جشنواره مستلزم مجوز ستاد ملی کرونا است و در صورت موافقت، اجرای این فعالیت فرهنگی در استان بلامانع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار