دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران از شناسایی ۳۰ نقطه آلوده در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶ 22 December 2020

احمد مظفری با حضور در جهاد دانشگاهی این استان با محمدرضا شافعیان رئیس این نهاد انقلابی دیدار و در خصوص مسائل مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی این حوزه، با هم به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.
در این دیدار احمد مظفری با بیان اینکه "نه" گفتن مهارتی است که باید آن را به جوانان جامعه آموخت، اظهار کرد: بر اساس ارزیابی صورت گرفته، ۶۰ درصد جوانان توانایی "نه" گفتن ندارند و متاسفانه گرفتار اعتیاد به مواد مخدر می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه نپذیرفتن یک موضوع، نیاز به توانمندسازی و آموزش دارد، تصریح کرد: جلوی بخش اعظمی از آسیب‌های اجتماعی با یک "نه" گرفته می‌شود و در این مسیر جهاد دانشگاهی می‌تواند به یاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بیاید.
مظفری با بیان اینکه باید بر اساس برنامه ششم توسعه، شاهد کاهش ۲۵ درصدی نرخ مرگ و میر، شیوع و آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد و همچنین افزایش سمن‌ها و مشارکت‎‌های مردمی می‌بودیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه این رویکرد نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه افزایشی نیز شده است.
وی با ابراز تاسف از اینکه حدود ۳۰ نقطه آلوده در مازندران شناسایی شده است، اظهار کرد: در این دولت تلاش شد تا این مناطق آلوده ساماندهی شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با اشاره به اینکه در سال گذشته، ۹۵۰ تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شده بود که بیشترین آمار کشفیات تاریخ جمهوری اسلامی ایران بود و امسال این رکورد با بیش از ۱۰۰۰ تن شکسته شده است، گفت: در این ۹ ماهه سال ۹۹، ۴ تن و ۵۶۰ کیلوگرم از این مواد مخدر کشف شده مربوط به مازندران بوده است.
مظفری ظرفیت جهاد دانشگاهی برای ورود به مسائل حوزه اعتیاد را بسیار کارآمد و مفید ارزیابی کرد و گفت: از جهاد دانشگاهی مازندران در مباحث مختلف به ویژه آموزشی انتظار کمک داریم.
وی با بیان اینکه به دنبال آموزش به نسلی هستیم که هنوز درگیر مسائل اعتیاد و مشکلات ناشی از آن نشده‌اند، اظهار کرد: از اعلام آمادگی جهاد دانشگاهی در ورود به مسائل حوزه اعتیاد خوشحالیم و از آن استقبال می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار